Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart Review

chrismi 27 oktober 2011, laatste update op 27 oktober 2011, 1.535 views

Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart

Pluspunten

• Android 2.3.3
  • Mooi design
  • Lekker snel

Minpunten

• Slechte accu
  • Behuizing is niet val-bestendig

Ik heb mijn Gio bij de Albert Heijn gekocht voor 128 euro. Vet goedkoop dus. En je krijgt ook nog eens 20 euro retour van Samsung!!

Dus ik heb een mooie Smartphone voor 108 euro!

Het is een mooie telefoon, vooral qua design.

De voordelen ervan zijn:

- Mooi, redelijk groot, helder & scherp scherm.
- Mooi design.
- De "Menu" & "Terug" toetsen zijn geen druk-knopjes maar aanraakgevoelige knopjes.
- Redelijke camera, ik gebruik hem toch niet zoveel.
- Android 2.3.3 (was standaard voorgeinstalleerd).
- Lekker snel.

Nadelen zijn:

- Gingerbread (Android 2.3.3) vreet batterij bij het draaien van Apps en Games.
Soms is de batterij na 4 uur spelletjes doen en internetten bijna leeg.
- Ik liet hem vandaag valleen op de stoep. :'( Nu zit er aan de bovenkant een klein deukje en een paar krasjes en het "ijzeren" randje dat om de camera-lens heen zit is een beetje beschadigt.
- Multitasken is niet echt zijn ding, nouja "ZWAAR" multitasken: je kunt geen fatsoenlijk Skype-gesprek voeren, en radio luisteren en een spelletje doen, tegerlijkertijd.

Conclusie:

Het is een echt entertainment-toestel, makkelijke bediening en vrij snel. Muziek en spelletjes draaien prima.
Alleen de camera is wat minder, maar voor mij niet erg belangrijk. Voor de rest is hij prima. Alleen voor zware apps is hij niet echt handig. De accu is ook niet al te geweldig en de behuizing niet echt val-bestendig. Maar het is zeker een aanrader!! :)

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart?

Ja klopt, tuurlijk heb je gelijk alleen als je echt een telefoon wil waar je echt goed mee wil multitasken kun je beter een dual-core telefoon kopen.
"Voor de rest is hij prima. Alleen..." - dit lijkt niet helemaal te kloppen. :) Skype gesprek voeren tijdens het gamen vind ik nog wel "normaal", maar dan ook nog radio er bij? Ik kan zelf niet zo goed multitasken. ;)
"Radio/Muziek & spelletje gaat prima hoor, Skype is natuurlijk wel een erg zwaar programma, maar de iPhone 4S moet hier geen moeite mee hebben."

Je kunt dit toestel natuurlijk ook niet helemaal vergelijken met een IPhone 4S ;) 700 euro vs 130 euro.
"Behuizing niet valbestendig" lijkt me logisch als je hem op de stoep laat vallen, daar gaat een iphone ook wel kapot van hoor.