Arctic Accelero S1 Review

aex351 6 juli 2007, 1.034 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• Niet duur
  • Goede koel prestatie
  • Passief en geluidsstil

Minpunten

• Lastig te bevestigen
  • Koelblokken op geheugen blijven niet zitten.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Waarom de Accelero S1?
Tijdens het bouwen van een PC die zo min mogelijk kabaal maakte was ik aan het kijken voor onderdelen die dit mogelijk maakte. Ik kwam tijdens mijn zoektocht de Accelero S1 tegen. Aangekondigd ergens begin 2006 maar was vooralsnog nergens te koop. Toen kwamen er ineene postitieve geluiden over het feit dat de Accelero S1 ergens begin/mid Juni verkocht zou worden in Europa. Ik kwam er toen achter dat meerdere Duitse webwinkels dit product al in hun assortiment hadden opgenomen en sommige blijkbaar ook op voorraad hadden. Uiteindelijk ver voor de officiele verkoop datum bij een Duits/Nederlands webwinkel gekocht, begin Mei.

De Accelero S1 op mijn videokaart
Ik mocht dan wel als één van de eerste zo'n Accelero S1 hebben maar jammer genoeg kon ik er niet gelijk mee aan de slag. De verpakking miste namelijk een heat spreader welk ik nodig had ter bevestiging van de S1 op de X1950 pro. De webwinkel ging hier gelijk achter aan. UIteindelijk maar de hele pakket omgeruild omdat bleek dat de S1 krom was.

Installatie:
Het installeren is gewoon lastig. Je ben wel even aan het prutsen om alles om zijn plek te krijgen. Met name de twee zwarte houders/klem. Deze houders, zoals ik het maar even noem, moeten worden bevestigd aan de rand van de videokaart en de S1 zelf. Puur vanwege stabileit.

Niet zo denderend, de koelblokjes
De koelblokjes die geplakt moeten worden op de geheugen blijven totaal niet zitten. Je kan zo hard drukken als je wilt maar ze vallen er gewoon van af. UIteindelijk met frustratie heb ik er wat koelpasta bij gepakt, zalman spul, en daarmee als een soort lijm het geprobeerd vast te maken. Lijkt te lukken.

Prestatie
Ben erg tevreden over de koelvermogen van dit ding. De S1 koelt mijn X1950 pro beter dan de standaard koeler dat erop zit. Hele fijne natuurlijk is dat het totaal passief is.

Temperaturen:
GPU Idle: 36 graden. Voorheen 44 graden.
Omgeving: 37 graden. Voorheen 41/42 graden.

GPU kort stress: 45 graden.
Omgeving: 39/40 graden.

GPU lang stress: 50/51 graden.
Omgeving: 44 graden.

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?

Great, een andere review. Ik heb die van mij maar meteen verwijderd. Verder blijven die koelblokken misschien wel even zitten met termal paste, maar vallen er op termijn af (je kaart hangt namelijk "op de kop". Ik heb op die manier ook ooit blokjes op mijn VRMs geplakt en die vielen er na een tijdje ook af.
het aller irritantste is dat mochten ze eraf vallen, je de hele cooler uit elkaar moet halen omdat de enorme heatsink ervoor zorgt dat je niet de blokjes er opnieuw op kunt plakken.

Vervelende is dat ze vergeten zijn de termal tape bij te leveren die je nog tussen de koelblokjes en de RAM sinks moet plaatsen. Die zouden volgens mij wel goed moeten plakken. Wel grappig dat je precies hetzelfde meemaakte.
Ik heb het btw opgelost met secondelijm en de oude plakkertjes van m'n stock cooler.

[Reactie gewijzigd door .Johnny op 6 juli 2007 15:03]

XD met secondenlijm... Volgens mij was dat niet zo'n goed idee maat.
secondelijm? je kan net zo goed 5 euro cashen voor thermal adhesive pads, hoef je dadelijk ook niet je ramchips eraf te rukken