LG Optimus 3D P920 Zwart Review

X-Tripiot 1 februari 2012, laatste update op 1 februari 2012, 1.936 views

LG Optimus 3D P920 Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm, goed leesbaar ook in de zon! 3d is zeer leuke gadget.Speelt ook 3d films waar normaal een bril voor nodig is gewoon af zonder gebruik van een bril te hoeven maken. beltonen + geluid kan erg hard zonder vervorming.itt andere droids die amper hoorbaar zijn in je broekzak

Minpunten

• accuduur slaat alles in 3d 3,5 a 4 uur met de standaard batterij is echt te weinig... normaal in 2d met ca 1 uur gamen en constant online doe je er een redelijke dag mee. Dus zonder 3d is het opzich prima. Maarja dan had ik wel een galaxy gekocht.

Onlangs de Lg optimus 3d aangeschaft ofwel de lg 920.De eerste indruk: Erg gaaf.
Wie een Nintendo 3DS al bijzonder vindt, zal sprakeloos zijn van deze LG.
Het 3D effect werkt ZO goed, dat je mond even openvalt.
LG heeft de 3D menu structuur perfect voor elkaar, alleen dat is al een plaatje.
Ook de fotogalerij is in 3d variant erop.
De talloze demofilms die erop staan, doen je van de ene in de andere verbazing vallen...
Heb ook de htc evo 3d in handen gehad maar die is zeker een halve cm dikker en ik vind m gewoon lelijk.Voor de rest een zeer degelijke telefoon en filmt ook in 3d en in 2d in 1080i.
Mooi helder scherm. goede hdmi ondersteuning waarbij de freqenties zijn zelfs in te stellen.

Erg handig is ook dat hij ook 3d films waar normaal een bril voor nodig is gewoon af speelt
zonder gebruik van een bril . En daarom ook kocht ik deze telefoon.
Hij render gewoon 3d sbs films (side by side) tot een volwaardige 3d film.
Of deze nu in hd gefilmt is of niet. Enige nadeel is dan weer de accu.
Want na een film op accu draaien is je capaciteit al gehalveerd .
Voordeel wel weer is als je een 3d sbs film van ca 700 mb via de hdmi afspeelt op je 3d tv.
Je nog super beeld heb in 3d.
En je dus geen belachelijk grote downloads moet binnentrekken van tientallen gb's voor een 3d rip.
Als 3D freak moest ik dus deze telefoon gewoon hebben.
Fotograferen in 3D: even zo sensationeel. Heel confronterend als je voor het eerst een foto of filmpje van jezelf ziet in 3D, dat is echt heel bizar.
Dan de games: die komen vooral van Gameloft, dus topwerk.
Ooit een first person shooter in 3D gespeeld? Bloedstollend goed.
Racen in 3D? Voor mij een zegen, ik kan nu de bochten tenminste inschatten.
Gameloft heeft me verrast met extra releases speciaal voor deze LG.Critici vinden het een nadeel dat je, om 3D te kunnen zien, de telefoon recht voor je moet houden. Dus sturen dmv de tilt mode is er dan weer niet bij.

Ik schaal die kritiek onder muggenzifterij, dat is zeuren om het zeuren. Ga er dan maar eens recht voor zitten.. je slaat achterover van verbazing.
En mocht je verder van je scherm af gaan zitten zit er aan de zijkant een bar zodat je netals bij de nintendo 3ds het effect kan veranderen zodat je niet zo dicht op je scherm hoeft te zitten heel de tijd.

En natuurlijk is de telefoon supersnel door zijn dual core processor.
Schakelt ook zeer vlot van applicaties .
Als je bijvoorbeeld een spel aan het spelen ben en een whatsapp binnenkrijgt.
Kun je zo even je berichtje snel lezen en weer terug schakelen naar je spel zonder dat je eindeloos moet wachten of dat je telefoon het niet trekt en de boel afbreek
Want deze dual core processoren maken gretig gebruik van het dual gechannelde ram geheugen.

En het speciale stereoscopische kanaal van Youtube, standaard aanwezig is in het 3D menu?
Kortom de telefoon is een must voor iedere 3D enthousiast. Een aanrader voor wie gewoon een supersnel Android toestel wil met speciale mogelijkheden.

Wie thuis een 3D tv heeft, sluit deze LG overigens gewoon via HDMI aan.
De 1080 pixels HD kwaliteit zal het beeld lekker vullen.
Het is alsof je naar een hologram zit te kijken. Met een normale tv is uiteraard alleen 2d mogelijk.

De accu, nou dat valt wat tegen. Binnen 12 uur leeg. En dan doe je geen gekke dingen.
Mijn oude acer liquid gaat 5 dagen mee en dan kan ik vollop op het web surfen.
Dat lukt niet met deze LG.
Dus gelijk maar een 3000mah uur accu aan besteld want dat is natuurlijk niets. Daarmee gaat hij bijna 3 dagen mee met normaal gebruik. Met apps/accounts die synchroniseren uitgeschakeld op mail en whatsapp na.

Ermee bellen gaat goed, mooi en helder geluid.
Touchscreen werkt ook erg prettig. Mooi groot alleen als je foto's terug kijkt en inzoomt dan zie je langs de randen van lijnen kartel randjes.
Foto's op je pc zetten en dan inzoomen dan zie je dat niet.

Benchmarks: geheugen is alleen wel bijna vol ivm geen sd kaart gebruik. Dus zullen wat lager uitvallen als normaal. Zonder overclock uiteraard.

sdk 2.3.5

Cpu frequency 1008
Total score 5129

Quadrant benchmark

Score 2197

Heb jij ook een LG Optimus 3D P920 Zwart?

1 ster is veel te weinig voor accu. Ik snap dat je beter gewend bent, maar dat is het nadeel van smartphones. Ikzelf heb een Desire HD (zonder 3d) en die gaat net geen dag mee als ik een beetje intensief bezig ben (homescreens veranderen enzo). Maar nogmaals, 1 ster is echt te weinig.
De accu is verbazingwekkend goed, verbaas jezelf maar eens door 1 dag niet te internetten en andere smarthphone dingen te doen. je zult gelijk herkennen waar al je stroom naar toe gaat :)
Over de accu gaat het voornamelijk over de duur met 3d. Zonder 3d een dag is opzich prima
Een beetje laat maar.

Hij filmt trouwens in 2D in 1080P, en je kan 3D films alleen kijken in 720@30fps(3D).

Mooi als je dat nog kan aanpassen.

En jammer dat je niet wat meer foto's er bij gezet heb, zo als tussen de tekst of zo.

En jammer dat je niet wat benchmarks neer gezet heb, kunnen ze zien hoe snel hij is.

Verders leuke review.
dat hoef ik niet aan te passen ivm dit niet zo is.
heb voor de zekerheid een sbs 3d van avatar erop gezet in 1080. en afgespeeld op mn tv. No problem what so ever.. Je kunt kiezen.
Automatisch

Total score 5129

Quadrant benchmark

Score 2197

[Reactie gewijzigd door X-Tripiot op 1 februari 2012 23:04]

Mooie uitgebreide review op de foto's na idd ;)
De accu die je besteld hebt 'Dus gelijk maar een 3000mah uur accu aan besteld want dat is natuurlijk niets.'
Is dat een externe of interne accu?
Thnx, ga hem ook halen aangezien bij mijn gebruik de accu binnen 20 uur leeg is