Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 4 16GB Wit Review

patje2k 26 oktober 2011, laatste update op 31 oktober 2011, 1.212 views

Apple iPhone 4 16GB Wit

Pluspunten

• Het is een simpel te bedienen toestel.

Minpunten

• Moeizaam door teksten bewegen. Selecteren en/of corrigeren gaat lastig. De meegeleverde hoofdtelefoon gelijk weggedonderd wat een vreselijke geluidskwaliteit. Een hoofdtelfoon van een beetje kwaliteit erbij gekocht en dat is prima te doen.

Na 6 weken dit toestel in gebruik te hebben, tijd voor een review.

Onderbouwing van de waardering.

Featureset: voldoende, maar daar is ook alles mee gezegd. Apple Iphone moet het hebben van de apps. De basis features tref je ook aan op alle andere gelijksoortige toestellen/merken. Niks bijzonders aan te vinden.

Bereik: vaak valt het bereik weg of wordt de verbinding verbroken. Ik ben er nog niet achter of dit aan de provider ligt of aan de omgeving. Met voorgaande toestellen en de zelfde provider gebeurde dit echter nooit.

Accuduur: volkomen waardeloos, als je het ding normaal gebruikt, bellen en af en toe email checken dan moet het toestel elke dag aan het stroominfuus. 31 oktober 2011. Het is echt een waardeloze accu. Vandaag na circa 30 minuten bellen en 20 minuten navigatie gebruiken is de accu leeg. Ontzettend slecht dat dit wordt verkocht door Apple.

Gebruiksgemak: voldoende voor regulier gebruik.

Design: is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het toestel knap lelijk.

Bouwkwaliteit: als je het toestel in je broekzak draagt dan springt het knopje van stilmodus maar al te vaak om. Extreem irritant.

Prijs: een bijzonder overgewaardeerd toestel en daar is de prijs dan ook naar.

Ik heb spijt dat ik voor dit toestel heb gekozen. ;(

Apple is prima, echter dit is mijn ervaring met een iphone 4 na intensief gebruik gedurende zes weken. Ik ga op zoek naar een ander toestel, als ipod zal hij nog prima dienst doen. Zeker met een andere hoofdtelefoon.

Heb jij ook een Apple iPhone 4 16GB Wit?

Meer advertenties

1. Waarom koop je een telefoon die je knap lelijk vind?
2. De iphone 4 houd het langer uit dan mijn HTC Sensation of HTC evo 3D op een accu
3. De foto kwaliteit en opname kwaliteit van video's is heel goed voor het toestel.

Volgens mij kwestie van de Iphone negatief neer zetten... 8)7
1. zie reactie verderop
2. als ik gedurende twee dagen 1 uur per dag zou kunnen bellen was het al voldoende geweest
3. video is acceptabel, foto's kunnen prima zijn, echter wel stilstaand tegen een muur
bijzonder ongeloofwaardig.
Ik heb sinds mei 2011 een galaxy s2, die in principe veeeeel beter is.... maar ik kan juist toch niet zonder die iphone 4 32GB (sinds augustus 2010) en dat komt juist door die apps (met jailbreak) ,veel betere accu en algemene gebruiksvriendelijkheid kwa smartphone, precies de punten waarop jij het toestel afkraakt ;)

[Reactie gewijzigd door danda op 26 oktober 2011 17:40]

je hebt niet goed gelezen
gebruiksvriendelijkheid is prima, dat kraak ik nergens af
probeer maar eens een uur per dag te bellen
@ nivia_intel om je vragen te beantwoorden:
neen, geen apple hater, prima merk.
1. het was een aanbieding op verlenging van bestaand abbo. En het blijft een persoonlijke mening over smaak.
2. veel toestellen geprobeerd, meer dan gewenst
3. provider is telfort, kpn, gebruik in het centrum van amsterdam, de Iphone is het enige toestel waar ik problemen met verbinden ervaar.\
4. een accuduur van twee dagen zou mooi zijn, de iphone die ik gebruik is aan het eind van de dag bijna leeg (10% rest), zakelijke telefoongesprekken, gemiddeld een uur per dag. Het is dus slecht.
5. foto's iedereen weet hoe een iphone 4 er uit ziet, maar goed ik plak hem hieraan
6. zie 5.
7, vorige toestel was een iphone 3gs
8. inderdaad, dom geweest, ik had haast.
Kortom, ik ben niet onder de indruk van dit toestel na zes weken gebruik. Het is wel makkelijk om kinderen mee te vermaken. Filmpjes zat op de internets.

[Reactie gewijzigd door patje2k op 26 oktober 2011 22:25]

7, vorige toestel was een iphone 3gs
Een iPhone 3GS :?

Een toestel met slechtere accuduur, een mindere featureset, een VEEL slechtere camera, hetzelfde gebruiksgemak, een mute switch die VEEL gevoeliger is voor onbedoeld bedienen dan de 4 (echt, bij de 4 heb ik dat nog nooit gehoord), exact dezelfde tekstnavigatie/ selectie/ correctie en dezelfde kwaliteit hoofdtelefoon, maar jij koopt domweg een iPhone 4 en komt hier dan deze klaagzang houden...?

Bizar en nog ongeloofwaardiger dan het al was.
ook zpottr kan slecht lezen. Ik vergelijk het helemaal niet met een 3gs.
Ik kan prima lezen.

Dat je in deze "review" de telefoons niet vergelijkt snap ik maar wat ik NIET snap is dat je dat bij aanschaf (if any) van je iPhone 4 achterwege hebt gelaten. Het is gewoon een raar verhaal, en dit soort schrijfsels halen de kwaliteit van de review-database hier onderuit.
Het is een verhaal over mijn gebruikerservaring. Kwaliteit van de review is jouw perceptie over een toestel waar je zelf zeer tevreden over bent. Jouw teleurstelling is merkbaar.
waarom zou je, als je een iPhone 3GS hebt gehad een iPhone 4 nemen? juist omdat je er tevreden over bent anders zou je het nooit doen. Als je dan vervolgens met zo'n verhaal aankomt geloof ik er helemaal niets van. De iPhone 4 scoort op alle fronten beter dan de 3GS. ik heb momenteel 3 3GS'en en 3 iPhone 4's in gebruik en ze presteren onderling nagenoeg gelijk. Maar de iPhone 4 verslaat de 3GS met gemak. ik snap dus niet waarom het bij jou dan ineens niet zo is. als je een 4 aanschaft na een 3GS dan moet je over die 3GS wel tevreden zijn geweest anders doe je dat niet.
Leuk dat je laat zien hoe goed je kan klagen, maar onderbouw je mening nou eens wat beter en dan krijg je misschien iets wat in de buurt komt van een 'normale' review.
:') heel geloofwaardig dat je een zeer duur toestel, dat je knap lelijk vindt en een matige featureset heeft, zou kopen... dat zijn allemaal dingen die je vantevoren weet toch?
Daar komt bij dat het toestel op een aantal van de zogenaamde nadelen (accuduur, tekstselectie,fotokwaliteit) juist erg goed scoort tov de concurrentie. Ik vind het dan ook een vrij bizar verhaal dat je hier neerzet.

[Reactie gewijzigd door Zpottr op 26 oktober 2011 15:51]

"Design: is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het toestel knap lelijk."

Waarom koop je het dan :+

"Opnamekwaliteit: foto's maken met een telefoontoestel blijft behelpen, soms maak je een lucky shot en dan is het een mooie foto. Meestal zijn het baggerfoto's."

8)7
Gewoon een apple hater. 8)7 }>
1. Design knap lelijk. Waarom koop je hem dan.Waarop basseer je dat. Als ik mijn Arc ernaast leg vind ik ze allebei even mooi.
2. heb je vergelijkingen gemaakt.?
3. Wat is je provider?? T-Mobile heb ik en ik heb overal vol bereik met 3G. (en ja ook in een bos) Alleen op school valt ie op de GPRS, maar dat boeit me niet zo, ik gebruik daar dan de school-wifi.
4. Accuduur, wat is dan volgens jouw lang???? totale onzin. Een vriend heeft de Iphone, en doet 2 3 dagen met zijn accu. Dat is pas knap voor smartphone. (en nee geen stand-by gewoon internetten in de trein youtube, muziek, foto's)
Mijn SE Arc gaat nu na de nieuwe accu 3 dagen mee. Was van SE de bekende Accu fix O-)
5. Foto's die je hier kan laten showen??
6. Foto's die je kan laten zien dat je daadwerkelijk het toestel hebt? Want ik geloof er op het moment geen bied van dat jij deze telefoon had
7. Wat was je vorige toestel gekocht?
8. Heb je het gekocht van internet, of in de winkel? Als het dat laatste was geweest dan ben je knap dom geweest!

Kortom vragen die ik graag beantwoord ziet, maar van ik nu al weet dat je ze niet zal beantwoorden!
Zoals Zpottr aangeeft, is het bijzonder slecht van je dat je toch de iPhone 4 hebt gekocht terwijl je al bekend was met de producten van Apple.. Je hebt een 3gs gehad die qua specs en alles veel lager was als de iPhone 4 en je doet alsof het het slechtste product is wat je hebt gehad..

Bij ons op de zaak gebruiken wij allemaal de iPhone 4 omdat hij juist zo makkelijk te bedienen is en een zeer goede accuduur heeft. Ik moet hem na twee dagen wel opladen, maar wij bellen dan gemiddeld ook zeker meer dan 1 uur per dag. Verder alles aan wat er aan kan staan (wifi/3g etc) alleen bluetooth schakel ik pas in als ik het nodig heb in de auto.

Misschien eens kijken naar de iPhone 4s.. heeft een NOG betere accuduur en steadyshot.. echt iets voor jou als ik je review lees 8)7
Over de 3gs was ik wel tevreden. De 4 is niet een echt merkbare verbetering, vandaar mijn spijt over de aankoop.
De iphones zijn inderdaad makkelijk te bedienen. Echter, een mailtje corrigeren blijft een irritante opgave.
Apple is prima, alleen de Iphone 4 is het net niet.
Dit is meer een klaagmuur dan een review.
Dit moet wel nep zijn. Deze persoon heeft zeker geen iPhone, maar heeft even zin om hem af te kraken.