Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Dani86 4 september 2007, 1.416 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Design

Minpunten

• Plopjes
  • Radio ontvangst

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik heb deze speakerset nu enige tijd in gebruik.

Grote pluspunten vind ik de geluidskwaliteit en het design. En de prijs. 60 voor betaald bij Mediamarkt. Het aansluiten gaat makkelijk, mits je rustig de handleiding er even bijpakt. Er loopt een kabeltje met 3 pinntjes van de rechterspeaker( Hier zitten de aan/uit en volume knoppen op) naar je PC connectors, en van je rechterspeaker gaat dan een D-sub kabel naar de subwoofer, die de surround dan verdeelt naar de speakers. Dit gaat met cinch kabeltjes.

Met de Equalizer in de software van mn soundchip, heb ik mooi geluid uit de set gekregen.
Het volume van de subwoofer kan ook nog aangepast worden. Deze staat bij mij laag, anders wordt de bass imo te veel.

Het enige ( wel bekende probleem ) bij deze set zijn de "plopjes" en radio-ontvangst. Dit is soms irritant.

Wat me opgevallen is, is dat mijn set alleen radio ontvangt wanneer er veel elektra in mn huis wordt gebruikt bijv 's avonds als er meerdere mensen in huis zijn: 2 pc's, TV's, verlichting, wasmachine etc. Dan hoor je de radio ontvangst.

Al met al een goede set voor het geld. En het design is imo erg OK :) En de plopjes, ach dat valt wel mee.

Op verzoek:

Ik heb een ASRock Mobo. Intel 945P chipset. Ik maak gebruik van de onboard soundchip: RealTek ALC888

Edit: Als het volume van de set laag staat dan komt de radio-ontvangst voor. Mijn oplossing: Zet het volume van de PC zelf lager in Windows, zodat je het volume van de speakerset hoger moet zetten.

Heb jij ook een Logitech X-530?

Heb je mischien een nforce 2 of 3 chipset dat zou die plopjes verklaren.
er waren geloof ik in die combi problemen.

Mischien handig als je er bij zet met welke geluidskaart jij hem gebruikt.
die plopjes komen niet van een nforce2/3 chipset. Want ik heb er ook last van met een ASus p5b. komt meer door het stroom gebeuren door het huis heen. want als het licht in de badkamer aangaat, plopt het bij mij uit de boxen
Hier heb ik nou precies last van 's avonds, heb dezelfde speakerset en ik vind het behoorlijk vervelend dat die radio ontvangst. Luister ik 's avonds zachtjes muziek en dan hoor ik in eens engelse of soms wat lijkt russische radio, en hoe zachter je speakers hoe harder de radio heb ik getest, dus als mn muziek harder gaat gaat de radio weg, beetje raar maar echt heel vervelend.
En logitech bied op hun site ook geen hulp :S
Maarja voor 55 euro op de HCC dagen gekocht en smiddags wel blij mee :P
ik heb ze ook en helemaal nergens last van hoe zou dat komen? heb niks speciaals in mijn stroom omgeving.. maar voor de rest top boxxen..
review maar een beetje matig mis wat fotos in omgeving en instellingen op de pc waarmee ze wel goed klinken dan?
De Z-540 is de opvolger van deze set. Deze heeft vooralsnog de plopjes niet zover ik begrepen heb van verschillende fora.
Ik heb deze ook, en heb idd ook last van plopjes, zoals dat dan liefkozend genoemd wordt ;p

De radio ontvang ik echter tot nog toe niet^^

Mja, dan nog... Wat wil je, voor 50 euri kun je geen buil vallen, en voor af en toe een DolbyDigital DVD'tje voldoet deze set icm. de soundchip op mijn mobo prima :)