Specificaties 13,3", 120GB - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio C2S/H Review

lennartcornelis 5 juli 2007, laatste update op 14 augustus 2008, 1.660 views

Sony Vaio C2S/H

Pluspunten

• Design
  • Draagbaarheid
  • Prestaties

Minpunten

• Relatief duur
  • Weinig usb poorten(2x)
  • Geen dvi uitgang

De looks;
ziet er natuurlijk mooi uiit, met glazend wxga scherm wat films kijken wel heel prettig maakt. verder zit eigenlijk alles netjes weggestopt in de mooie, en stevige behuizing.

De specs;
die zijn voor normaal gebruik van internet,office, en wat andere niet extreem veel eisende programma's meer dan genoeg.
Hij draait lekker vlot alles in vista en blijft nauwlijks 'hangen'.
Filmbewerken kan je wel vergeten hierop, maar voor school is hij ideaal.

De uitrusting;
zoals vermeld zit eigenlijk alles er wel in, wifí/bluetooth/expresscard34/dl dvd brander/i-link, en helaas maar 2 usbpoorten(ikzelf gebruik bluetooth muis om poorten te sparen)
verder zit er een s-video uitgang.

De accu
iets wat bijna nooit vermeld word in de advertenties in winkels is hoelang de accu meegaat. Jammer, want dat is toch een van de meest belangrijke dingen van een laptop. Deze accu doet het wel aardig vind ik, als je de laptop met energie programma 'vaio optimized' kiest, dan gaat de accu ongeveer 2,5 uur mee.
Kijk je een film in 'hoge prestaties' wat dus volledige belichting regelt voor het scherm, dan is hij in 1,5 a 2 uur leeg.

De prijs;
verschild natuurlijk per winkel, en aankoopdatum. ik heb er in eind juni 999,- voor betaald bij de mediamarkt. Hij was wel duurder dan andere laptops met vegelijkbare specs, maar ik wou een aantal zaken wel aanboard hebben. Mooi design, draagbaarheid, en minimaal 120GB schijf+1GB geheugen. Daarbij ben ik geen apple' er dus dan een sony....

update :

Helaas moet ik opmerken dat na ruim een jaar de accu echt slecht is geworden. deze houd het in normale omstandigheden krap een uur uit. Dit terwijl het in het begin ruim 2,5uur was.

Heb jij ook een Sony Vaio C2S/H?

Hoi,

Wel een leuke revieuw!
Misschien nog wel leuker met:
Afbeelding(en)
Specificaties
Ik raad je ook aan om wat specifieker te zijn met de uitleg bij een volgende review, wat meer onderbouwing kan ook geen kwaad.

Bijvoorbeeld over het scherm: Hoe ervaar je de kleuren (echt, warm, kil, zwart is mooi zwart ....). Hoe zie je de stevigheid van de behuizing, is het hard plastic, van binnen netjes afgewerkt, kan warmte gemakkelijk weg door de indeling, denk je dat er gemakkelijk krasjes op komen, ....

Verder nog een detail, je hebt het over een film bekijken en de accu-tijd, wat dan erg van belang is, is wat voor film het is. Er zit uiteraard een groot verschil op of je een div-x van 2 uur 30 die op een dvd staat afspeelt of een avi vanaf je harde schijf van 75 minuten...

Ik stel de review trouwens wel op prijs, erg prettig geschreven.
Bedankt voor je reactie, het is pas mijn eerste(en voorlopig enige)revieuw, dus er zullen ongetwijfeld wel wat verbeter puntjes aan zitten.

Maar om antwoord te geven op je vragen(miss. niet specefiek voor jou, maar voor de compleetheid van de revieuw).

Het scherm is erg rustig om naar te kijken, de kleuren zijn erg fris/helder, en zwart is ook daadwerkelijk zwart (ipv grijs/antraciet).

De behuizing is een soort carbonfiber achtig materiaal en voelt stevig aan. Ik denk wel dat er snel krasjes op komen en daarom raad ik ook aan een second skin ervoor te kopen. Ik gaf al aan dat ik vond dat hij erg warm werd, denk ook dat dat te maken heeft met het kleine formaat van de laptop.

De film die ik als voorbeeld gaf was een dvdfilm vanaf de harddisk (powerdvd disk-mode) een vraagt minder van je HD en zal dus energie zuiniger zijn.

Hoop hiermee dat ik hiermee een extra aanvulling heb kunnen doen aan mijn revieuw.
Goede review, ik ben mede naar aanleiding hiervan van ook tot aanschaf deze notebook overgegaan. Hieronder geen complete review (ben het eigenlijk ook grotendeels eens met de beoordeling van lennartcornelis) maar mijn ervaring t.a.v. downgraden van de C2S/H naar XP. Ik denk dat ik nl. niet de enige ben die dat doet/wil doen.
Nadat een week met Vista gewerkt te hebben liep ik tegen steeds meer problemen aan waarvoor ik niet de tijd kan nemen om ze op te lossen. Daarnaast liep ik vast doordat ik voor mijn werk specifieke hardware moet kunnen aankoppelen, waarvoor nog geen Vista-drivers beschikbaar zijn.
Ik heb omdat ik deze notebook gebruik om m'n centen te verdienen en niet zie als een hobby-object besloten om te downgraden naar XP pro en daartoe een oem-licentie aangeschaft. Een probleem waar ik na installatie met XP tegenaan liep was dat Sony voor de C2S serie geen XP-drivers beschikbaar stelt. Op het Vaio-forum wordt door een Sony-medewerker gestelt dat je kunt proberen om de drivers via de sites van de fabrikanten van de diverse hardware te downloaden of om drivers te gebruiken van de C1S serie. Dat is me na veel gezoek en testen gelukt op de bluetooth-drivers na ( voor de Toshiba/Alps ugpz6 ). En bluetooth heb ik nodig voor o.m. het synchroniseren van mijn agenda met outlook.
Na uren zoeken heb ik de oplossing hiervoor gevonden op de website www.vinsvision.com , daarop vallen te downloaden zgn. Additional Bluetooth Drivers for Microsoft Bluetooth in Windows XP SP2. Hiermee functioneert de boel uiteindelijk. Hij bevalt me nu super!
Mijn ervaring dus: super notebook, alleen uitkijken als je met XP wilt draaien (en dat willen toch nog veel mensen heb ik zo om me heen begrepen). Gemiste kans van Sony dat ze nu al geen XP drivers meer beschikbaar stellen voor deze serie!