Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart Review

Durona 4 juli 2007, 1.072 views

WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart

Pluspunten

• Lage Prijs/kwaliteit
  • Lage geluidsproductie
  • Stevige behuizing
  • Lage temperatuur

Minpunten

• Meegeleverde software
  • Schijf standaard FAT32

Mobiliteit Score: 3
- Prestaties:
De prestaties zijn goed. De USB2.0-interface zet natuurlijk wel een rem op de prestaties, maar ja, het is nu eenmaal een externe harde schijf.

- Featureset:
Alle kabels die je ooit nodig zal hebben, zijn meegeleverd. Inclusief Britse voedingsaansluiting. De software die op de schijf staat, is echter irritant. Die heb ik onmiddellijk verwijderd.

- Compatibiliteit:
Hier wil ik toch iets zeggen over het standaard gebruikte bestandssysteem: de 500GB zit in één enkele FAT32 partitie. Ok, het is een bestandensysteem die overal gebruikt kan worden, maar het kan helemaal niet overweg met zo'n grote schijf. Mijn broer, die ook zo'n schijf heeft, heeft nl. verschillende crashes gehad doordat de schijf in FAT32 staat. Het eerste wat ik dus gedaan heb, is de schijf formatteren naar NTFS en nu werkt ze prima.

- Mobiliteit:
Tja, je stopt de schijf niet zomaar in je jaszak... De behuizing kan gelukkig wel wat verdragen, dus je kan de schijf rustig tussen je andere 'boeken' stoppen.

- Geluidsproductie:
Ik heb de schijf nog niet gehoord :) : mijn (overigens vrij stille) pc overstemt alle geluid van de schijf.

- Warmteproductie:
De schijf krijgt nooit echt warm, dankzij de vele luchtgaten in de behuizing.

Besluit: goede schijf! Formatteer de schijf na aankoop echter onmiddellijk!

Heb jij ook een WD My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart?

Leuke survey
Lage Prijs/kwaliteit klinkt wat vreemd...
Geef nog wat testcijfers mee met hdtune zou ik zeggen (met name temperatuur).
Deze schijf heb ik ook en met HDTune kan ik echter niet de temperatuur meten doordat er een sensor mist.