Transcend microSDHC 16GB Class 4 Review

mountainbiker 22 oktober 2011, laatste update op 22 oktober 2011, 1.217 views

Transcend microSDHC 16GB Class 4

Pluspunten

• Goedkoop
  • Leessnelheid zeer goed

Minpunten

• Geen

Ervaring met één exemplaar, sinds oktober 2011.

Ik heb hem gekocht bij digitalsonline. Ze vermelden op hun website dat dit een originele TS16GUSDC4 transcend is. Op de verpakking vind ik dit nummer inderdaad terug. Op de website van transcend (http://nl.transcend-info.com/Support/serialcheck_tw_t.asp) kun je het serienummer invoeren en zo verifiëren dat het een echt transcend produkt is. Ik heb dit gecheckt en het kaartje is "made by Transcend". De informatie van digitalsonline is dus betrouwbaar.

Na uitpakken de geheugenkaart in een SD-adapter geplaatst en deze weer in mijn USB-cardreader (dealextreme ding, sku 6858) in een usb poort van mijn pc geplugd.

Vers uit de verpakking blijkt de kaart geformatteerd te zijn als FAT32.

Prestaties

512K: 19,01 1,175
4K: 3,193 1,334
4K QD32: 3,529 1,006

HD Tune benchmark zie screenshot

Het is een class 4 kaartje, class 4 houdt in dat een minimale constante data schrijfsnelheid van 4MB/s moet worden gehaald. Aan deze eis voldoet het kaartje. Ik had echter stiekem gehoopt dat de schrijfsnelheid wat hoger zou zijn.
De leessnelheid is goed tot zeer goed te noemen.

Heb jij ook een Transcend microSDHC 16GB Class 4?