Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech MK260 Wireless Combo Review

Sir Isaac 22 oktober 2011, 2.229 views

Logitech MK260 Wireless Combo

Pluspunten

• Prettige toetsaanslag.

Minpunten

• Smalle enter en shift toetsen, lichte muis, geen extra muisknoppen.

Ik heb deze set gekocht en daarbij goed op de layout gelet: ik wil geen smalle enter of shift toetsen. Bij uitpakken bleek dat er toch een smalle entertoets en een smalle linker shift op dit toetsenbord zitten. En dat terwijl er brede toetsen op de logitech website en op de verpakking staant! Dit maakt typen met 10 vingers lastig. Dat is de reden voor de lage beoordeling die ik op functialiteit en ondersteuning heb gegeven, en dat ik hem heb teruggestuurd.
Los hiervan: het is een prettig toetsenbord, afgezien van de genoemde toetsen, maar de muis is het net niet. Een muis met niet meer functionaliteit dan een scroll wiel vind ik niet van deze tijd. Bij andere logitech muizen kun je het scroll wiel ook als forward/back knop gebruiken. Ook is de muis nogal licht.
Maar voor wie smalle toetsen toetsen en een lichte muis houdt is het geen slechte set. Alleen voor het verkopen van een product dat afwijkt van de plaatjes op de website en de doos is geen excuus.

Heb jij ook een Logitech MK260 Wireless Combo?

Je kraakt de muis af van een toetsenbord/muis setje van amper 20 euro... Functionaliteit van de muis had je kunnen weten, waarom heb je het dan gekocht als je het niet meer van deze tijd vind?

De enter/shift knop issue kan ik snappen, daar heb ik ook goed voor gezocht. Op dat punt geef ik je gelijk (al had mijn laatste logitech netjes een sticker er op welke indeling het was). Ik snap echter weer dat ze niet voor elk (budget)model een andere doos gaan maken, je verwacht dat het overeenkomt OF dat er een sticker op zit als deze afwijkt, zoals bij mij.

Behalve dit issue wil je volgens mij alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Alle waar naar zijn geld, deze review krijgt van mij 1 ster.
Als je de hele review leest zie je dat ik de lage beoordeling heb gegeven vanwege:
- de toetsenbord layout
- het feit dat de plaatjes misleidend zijn
Het ontbreken van extra knoppen op de muis heeft niet zo zwaar meegeteld, minder dan ik bij een duurdere set had gedaan. Overigens heeft ook de stuk duurdere MK320 (35) set deze muis. Het is dus geen kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar de verwachtingen die je van een A-merk kunt hebben.
Als je het hier niet mee eens bent, prima, maar doe dan niet alsof deze review niet deugt.
Heeft iemand ook last van een niet goed functionerende muis? Die van mij stottert (blijft even hangen). Wordt er na paar keer gebruiken helemaal gek van. Lijkt erop dat de wifi dongle stoort, maar dat weet ik niet zeker.
Dat kan komen als je meer draadloze apparaten in dezelfde ruimte gebruikt. Die kunnen elkaar storen. :)