Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart Review

MilaNL 3 juli 2007, 653 views

Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart

Pluspunten

• Grootte
  • Geen dode pixels
  • Geen merkbare ghosting

Minpunten

• Niet zo stevige voet
  • Speakers van slechte kwaliteit

Eerst had ik een Samsung Syncmaster 940BF. Maar toen zag ik dit is het computerboer krantje en deze moest ik hebben. Ik ken iiyama als een goed merk en de prijs viel niet tegen (299 euro).

22" is ongeveer net zo hoog als mijn 19" monitor eerst alleen dan breder.
Zeer makkelijk in elkaar te zetten, voetje eroner en klaar. De voet is niet zo zwaar en de monitor lijkt dus niet zo stevig te staan (maar hij valt ook niet om).
Er zit DVI-D op naast de VGA aansluitng en dat is ook erg fijn. Je hebt hem ook zonder DVI maar de versie met DVI is maar zo'n 20 tot 30 euro duurder.
Kleuren zijn opzich goed, maar het blijft natuurlijk een TN-paneel. Je kunt de kleuren op 6500K. 7500K en 9300K zetten (6500K is het mooist imo in films en games).
Contrast en helderheid zijn prima (contrast 1000:1). Zo'n hoog contrast gebruik je natuurlijk nooit en ik heb de contrast dan ook niet op 100% staan.
Geen merkbare ghosting (5ms gray to gray).
Geen dode pixels.
Mooi zwart alleen die speakertjes hadden ze weg mogen laten. De speakers geven ook echt hele brakke kwaliteit. Gebruik het beter niet als je serieus films wil kijken of games wilt spelen.
Meeste games ondersteunen 1680x1050.

Dus gewoon mooi ding, groot en goedkoop.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2200WS-B1 Zwart?

Mijn voet zelfde monitor is gewoon stevig en sindswaneer zit er ineen klein balkje goeie speakers?
Ik heb ook iiyama scherm (17", vrij oude helaas), maar ik heb ook gewoon een goede voet en die is ook heel licht en oogt ook niet bepaald stevig, maar het scherm heeft altijd lekker op z'n plek gestaan. En speakers op een monitor blijven bagger, ze zijn enorm klein en wat speakers betreft is groter over het algemeen beter.