Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G Review

bnbaz 1 juli 2007, 2.592 views

Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G

Pluspunten

• Overklokbaarheid
  • Stabiliteit

Minpunten

• Ehh.. Geen heatspreader en dus lelijk.. Verder niets?

Stabiliteit Score: 5
Featureset:
De latencies zijn vrij hoog, en er zit geen heatspreader op. Echter, dit geheugen heb ik aangeschaft als het goedkoopste setje PC2-5300 met een capaciteit van 2GB, en niet om de lage latencies of heatspreader.

Stabiliteit:
Ik heb in totaal toch wel een uur of 24 aan memtests en Orthos erop zitten nu, en het is ECHT stabiel. Niets op aan te merken verder.

Overklokbaarheid:
Zoals in de andere reviews, klokt ook mijn setje goed. Ik had deze niet gelezen, en eerlijk gezegd niet heel veel verwacht. Nu weet ik dat DDR1 bijna altijd wel goed klokt, dus ik dacht ergens dat het met DDR2 ook wel het geval zou zijn. Echter, bij het klokken geloofde ik m'n ogen bijna niet, ik dacht iets unieks te hebben! :o
Standaard doen deze latjes 333MHz, 5-5-5-12 @ 1.8v
Voor mijn overklok was 410MHz het limiet dat ik de CPU kon voeren, en automatisch werden hierdoor de timings naar 5-7-7-20 gezet :X
Toen ik klaar was met het overklokken van de CPU heb ik de latjes lekker 2.0v gegeven, en ben ik begonnen met de tRas. Bij het getal 11 wilde Memtest86+ niet eens meer starten, terwijl het op 12 prima ging allemaal. Hierna heb ik op rij de tCas, tRCD en tRP omlaag gekicked, en kwam ik uit bij 4-4-5-12 op 410MHz. Het voltage kon niet terug op 1.8v, op 1.9v echter werkt het perfect!
De overige timings heb ik niet aangepast, alleen gefixeerd in het BIOS (anders zouden ze waarschijnlijk omhoog gezet worden door het SPD).

Prijs:
Prima, dit was het goedkoopste setje 2GB DDR2-333 een aantal maanden geleden bij Azerty, voor 70. Gezien de prestaties die geleverd (kunnen) worden door dit geheugen, ben ik er helemaal weg van!

LET OP: Uiteraard is dit geen overklok-geheugen, en kan in theorie elke module van prestaties verschillen. Deze review, en de drie huidige andere, betekenen dus niet meteen dat het ALTIJD goed klokt, al heeft het natuurlijk wel enige vorm van betekenis...

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G?

terwijl het op 12T prima ging allemaal.
:X
Haha, automatisme.. Na een tijdperk van ruzie tussen 1T en 2T op mijn Athlon-systeem :P

[Reactie gewijzigd door bnbaz op 1 juli 2007 21:15]

Zoals ik bij een andere review ook al gezegd dat deze repen elke keer met andere chips worden geleverd. Mijn latjes doen maar 400mhz@ cas555 op 2,3v. Das dus slecht vergeleken met die van The_Zeroorez.
Koop deze latjes dus niet met een overclock idee......
Dat klopt ja, daar is overklok geheugen voor; altijd dezelfde goede chippies. Echter, dan is er weinig spannends meer aan ;)

Maargoed, mocht je willen weten welke week Kingston je nodig hebt, of welke chips; kijk naar mijn foto's.

Daarbij wil ik toch zeggen dat hier nu al 4 reviews staan moet goede resultaten. Als die van jou minder zijn (toch ook al aardig hoor, alleen jammer van de hoge vDimm), zou ik ook maar een review schrijven, om dat gemiddelde van overklokbaarheid wat omlaag te krijgen...

Ik heb ze trouwens wel met een (licht) overklok idee gekocht, maar mijn CPU heeft standaard 266FSB, dus ik had sowieso al wat extra ruimte ingepland :)
Ik heb hier 2 setjes van 2x1024 mb. Beide zonder Kingston chips erop. 1 is enkel sided, andere dubbelsided. Mijne willen nog op 800mhz lopen, die andere willen dan niet eens booten.
Anders schrijf ik wel 2 reviews van de repen. incl foto's
Ik heb hier 2 setjes liggen met chips van hetzelfde merk alleen heb ze wel een ander logo. Mijne clocken nog wel aardig:
400MHz met 5-5-5-12 op 1.9v
Ik heb deze ook, doen makkelijk 400mhz 4-4-4-12 op 2v.
Echt super dingen, heb nu 2 van deze setjes (4x1GB) doet nog steeds deze clock settings :).