Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G3 Laser Mouse Review

speeder1988 26 februari 2008, 2.016 views

Logitech G3 Laser Mouse

Pluspunten

• Lekker simpel,
  • Niet te zwaar,
  • Mooi,
  • Rode letters met G3 zijn niet te opvallend,
  • Geen lampje

Minpunten

• Driver ondersteuning is soms niet echt goed. Mis wel een paar opties zoals de macro's opnemen zoals bij de G9 ( die ik nu heb ) wel kan.

Op welk systeem heb ik hem getest:

Proc: Intel C2D e6700 @ 3310 mhz @ 1,28) @ 30 graden idle - @ 45 graden stressed
Mobo: MSI I975X Platinum PE
Mem: 4GB OCZ Platinum PC6400 @ 825mhz
Optical: NEC AD-7173S
Keyboard: Logitech G15
Mouse: Logitech G3

Waarvoor gebruik ik de muis:

Ik heb deze muis nu 5 maanden in mijn bezit en ik gebruik de muis voor Windows, 3d Max & Gamen.

Wat wordt er mee geleverd:

1 x Doos
1 x Driver CD
1 x Handleiding

Bijzonderheden:

Wat ik zelf zeer mooi vind is het simpele uiterlijk van de muis. Vooral omdat er maar 5 knoppen op zitten die ook nog eens zeer functioneel zijn in combinatie met de driver. Via de driver stel je zelf in wat je wilt wat de knop doet als je erop drukt. De duim/pink knoppen zijn zeer gevoelig dus voor trigger happy mensen is het niet zo fijn.

De knop om de snelheid in te stellen werkt ook als je de driver nog niet heb geinstalleerd onder Windows. Hij bevat dan 3 snelheden.

De muis is heel licht en kan daarom te gevoelig zijn voor sommige mensen. Maar dit valt te regelen met de snelheids knop.

Driver functionaliteit:

In de driver kan je van alles instellen zoals wat de knoppen voor functie moeten krijgen. De snelheid van de verschillende standen. Wat de snelheid standaard moet zijn. De gameprofielen en nog veel meer. Dus gewoon te veel om op te noemen.

Vooral de 2000dpi stand is zeer fijn. Zelf heb ik hem in windows op 900 staan en soms op 1400 als ik toch wat sneller wil werken.

De drivers worden naar mijns inziens redelijk snel geupdate. Om de 2 maanden namelijk. In elke driver worden toch telkens een paar foutjes eruit gehaald die wel irritant zijn. Ik had namelijk met de driver die op de site stond (v 3.1) een fout dat hij in sommige spellen stopte met werken. Daarom heb ik toen weer de standaard driver van de CD geinstalleerd die het echt helemaal perfect deed. Nu heb ik gewoon de driver van de site. Ik heb nu ook totaal geen problemen ermee.

De functionaliteit die je kan instellen via de driver is dus voor mij zeer goed bevonden.

Bouwkwaliteit:

Ik vindt de kwaliteit zeer goed waarmee hij gebouwd is. Totaal geen last van slijting van de muis en de anti-zweet rubbers die erop zitten werken ook goed. Ik had namelijk bij mijn andere muizen daar last van dat je met je hand in een zwembad zat te bewegen. Niks is nog losgeraakt/afgebroken dus hij is zeer degelijk gebouwd. Ik heb het nog niet kunnen testen of hij het doet wanneer ik hem uit mijn raam gooi maar dat doe ik ook niet :p.

Wat vind ik ervan:

Zie hieronder bij update.

Update:

Muis een jaar in mijn bezit gehad. Toen vond ik het tijd om een nieuwe te kopen. De muis heeft het altijd fantastisch gedaan. De lak etc, is er ook niet vanaf gegaan. Ook geen krasjes erop terwijl ik niet altijd de meest voorzichtige persoon ben met spullen. Voor één ieder die een simpele muis wil en graag toch gericht wil gamen of heel goed op plaatjes wil kunnen klikken in Word etc, is deze muis perfect.

Heb jij ook een Logitech G3 Laser Mouse?

Ik heb hem ook,

Heerlijk muisje maar... bij mij begint die speciale coating er al af te bladeren.
De hele rechterkant van de muis, bevat geen coating meer.

Heb hem ong een maandje,
En muis ong 40 uur per week maximaal
M'n vorige G3 gebruikte ik ook heel veel maar niet zo erg dat de coating verging. Speciaal zweet ofzo, net als bij die Apple MacBooks? Kreeg je een mooi oranje kleurtje. :P
Wordt er ook naar de spelling gekeken?

"De muis is extreem ligt"

De muis ligt extreem? Nieuwe sport zeker? ;)

Slijting noemt men ook wel slijtage

[Reactie gewijzigd door Tha_T op 25 september 2007 11:50]

Ik gebruik mijn G3 ongeveer een jaar, 1 miniscuul plekkie van de coating heeft losgelaten, dus al met al vind ik die slijtage wel meevallen, ben dan ook zeer tevreden met deze muis!

Zie ook mijn eerdere review hier ;)
En weer commentaar op het schrijven van mensen!!!!!!
Laat de mensen in hun waarden....!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou sorry hoor maar mensen wijzen op spellingsfouten heeft naar mijn mening niks te maken met mensen in hun waarde laten. Als je een review schrijft vindt ik dat je best op spellingsfouten gewezen mag worden... de wijze waarop dat gebeurd kan je over discusseren
Ik bedoelde het slechts als opbouwende kritiek ;(