Apple iPad Wi-Fi + 3G 64GB Zwart Review

Jeroen P 29 december 2011, laatste update op 29 december 2011, 1.756 views

Apple iPad Wi-Fi + 3G 64GB Zwart

Pluspunten

• Mobiel
  • Stil
  • Leuke gadget

Minpunten

• Duur
  • Crasht zo nu en dan..
  • Word steeds langzamer
  • Ondersteunt geen flash

iPad WiFi + 3G 64GB

Ik heb de iPad WiFi + 3G 64GB gekocht, omdat ik overal in huis lekker makkelijk wilde surfen, e-mailen, Facebooken, studiemateriaal doornemen, agenda beheren etc. Gewoon als gadget dus eigenlijk.

Algemene beoordeling
Hier dien je eerst de rest van de review voor te lezen, gezien ik overal zal vermelden hoe ik het product ervaar. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het product 3 sterren waard.

Featureset
Ik heb speciaal voor de 3G en 64GB versie gekozen. Ik wilde graag 3G om er ook mee te kunnen internetten als er geen WiFi in de buurt is. Direct na aanschaf heb ik bij mij telefoon provider een duo simkaart aangevraagd. Deze volgens een tutorial op youtube in het juiste formaat geknipt en het werkt perfect. Ik wilde ook de iPad met 64GB opslag gezien je achteraf niet meer kan updaten en ik op vakantie films en muziek mee wilde nemen. Echter heb ik hier nooit gebruik van gemaakt, maar de mogelijkheid is er nog wel.

Daarnaast blijft het erg jammer dat flash niet word ondersteunt op de iPad. Hierdoor kan je een aantal sites en/of filmpjes niet bekijken.

Prestaties
Ik heb de iPad nu ongeveer een jaar in mijn bezit, maar ik merk dat de prestatie nu al afneemt. In het begin liep alles erg soepel en waren de app's snel opgestart. Nu na ruim een jaar hapert die als je over je bureaublad veegt of aan het typen bent en duurt het langer om app's te starten. Daarnaast crasht mijn safari minstens een paar keer per dag als ik gewoon aan het surfen ben.

De iPad is up to date en ik heb ook maar 3,6 GB van de totale ruimte in gebruik dus dat kan het euvel niet zijn. Maar door dit irritante verschijnsel is mijn beoordeling dan ook 3 sterren.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is gewoon goed, het is helaas geen full HD, maar zeker niet slecht. Vandaar 4 sterren voor het beeld.

Bouwkwaliteit en robuustheid
De iPad is stevig gebouwd en heeft een mooie look. Het scherm is ook erg mooi en krast niet snel, ik heb na een jaar nog geen enkele kras op het scherm zonder een screen protector te gebruiken. Wat mij betreft dus de volle punten.

Ergonomie
Het is natuurlijk geen 'echt' toetsenbord, maar het werkt wel goed. Als je echt lange stukken moet schrijven is een normaal toetsenbord fijner, maar als deze gewent is typt die ook prima. Het touchscreen zelf is ook erg goed, hier staat Apple dan ook wel om bekent. Ook hier de volle 5 sterren.

Warmte- en geluidsproductie
De iPad word een beetje warm als je hem gebruikt, maar of dit komt door de hardware of doordat je hem op schoot hebt liggen weet ik niet. Daarnaast is hij gewoon zo stil dat ik hem in ieder geval niet kan horen, naar mijn mening is dit punt dus ook prima.

Mobiliteit en accuduur
Ik heb hem onder andere gekocht om overal in huis of onderweg makkelijk mee te kunnen surfen en dergelijke. Hier is hij dan ook uiterst voor geschikt. De iPad is niet zwaar of onhandig mee te nemen. Daarnaast gaat de accu bij intensief gebruik, dus spelletjes, surfen, filmpjes etc. gewoon zo een 9 uur mee. Perfect dus.

De prijs is zoals we van Apple producten gewent zijn erg hoog. Dit apparaat koste bij aanschaf maar liefst rond de 800,- je kan hier een hoop andere producten voor kopen en als je ziet wat je ervoor terug krijgt... Het is een keuze die je moet maken zoals natuurlijk bij elk product, maar als ik er voor mezelf achteraf naar kijk is de prijs eigenlijk belachelijk. Vandaar 2 sterren.

De iPad is erg handig om lekker op de bank of in bed op het internet te surfen, te e-mailen, filmpjes te kijken, spelletjes te spelen, stukken te lezen etc. Het design is prachtig, hij is niet zwaar, erg stil en makkelijk mee te nemen.

Na enige tijd in gebruik wordt hij echter langzamer, loopt alles niet helemaal soepel meer en de prijs is natuurlijk ook een groot minpunt.

Al met al denk ik dus dat iedere gebruiker voor zich moet afwegen of dit iets voor hem is.

Heeft u op of aanmerkingen op deze review dan hoor ik het graag. Ik zal dan proberen dit aan te passen, te verbeteren of iets toe te voegen.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi + 3G 64GB Zwart?

Je schrijft dat je hem erg duur vindt, wel 800 euro. Je hebt dan ook het allerduurste model gekozen. Terwijl je maar 3,6gb in gebruikt hebt.
Toen ik hem kocht had ik de intentie er voor vakantie films en muziek op te zetten en dan zit je zo boven de 32GB, nu heb ik hem al een jaar en het nog nooit gedaan... Maar het blijft natuurlijk een feit dat de prijs erg hoog is of ik de ruimte nu gebruik of niet..

Heb het meteen maar even toegevoegd bij featureset.

[Reactie gewijzigd door Jeroen P op 29 december 2011 16:34]

waarom heb je dan geen SD card expansie gekocht? Dat lost dat gehele probleem op. Maar ook het 16GB model was vrij prijzig ja :)
Meteen een reactie op beide.

rusman, het is geen 300,- maar 200,- extra... Dat weet je inderdaad van tevoren, maar ik koop liever meteen een 'goede' dan er later achter komen dat ik te weinig ruimte heb voor wat ik ermee wil.

Ik heb de prijzen niet vergeleken, maar vind 800,- op zichzelf gewoon veel geld. Als je dit bedrag bijvoorbeeld uitgeeft aan een desktop pc of laptop heb je veel meer. Dit valt inderdaad niet te vergelijken daarom haal ik het in mijn review ook niet aan.

Rhy, ik wist niet dat dat bestond, anders had ik dat ook in overweging kunnen nemen.
Ja, 800 euro is ook gewoon veel geld. Maar dan nog vind ik je hele argument vwb de prijsstelling nonsens. 8)7
Toch is het simpel dat je schrijft dat het te duur is. Je geeft 300 euro extra uit aan extra ruimte. Dat weet je van te voren.

Daarnaast is het natuurlijk de vraag wat duur is. Heb je de prijzen vergeleken met de concurrenten? Is er een ander merk dat een 64GB tablet inclusief 3G aanbied voor onder de 800 euro? Is hij in verhouding tot de concurrentie duur?
Zeker getypt met je nieuwe iPad? En er mist een conclusie, daarom geef ik je twee sterren...

[Reactie gewijzigd door RoofTurkey op 29 december 2011 15:56]

Ik ben nog niet helemaal klaar.. Had per ongeluk al op verzenden geklikt.

Heb net wat foto's toegevoegd, moet nog even spelling controleren en inderdaad een conclusie.
Aardige impressie, dit stukje tekst. Het zou kunnen dat de traagheid die je ervaart komt door iOS 5. De oudere iApparaten zoals de 1st gen iPads en de iPhone 3GS worden er iig niet vlotter van.

Je zou de iPad nog een keer (na een backup uiteraard) naar factory default kunnen resetten om te kijken of dat dat helpt.
Ik denk inderdaad dat het met de nieuwe iOS te maken heeft.. Ik heb hem laatst al een keer gereset, maar dat mocht helaas niet baten.
Een zwarte 10. Classic ;)
Dat heb je goed gezien :)