Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE - Reviews

Specificaties 1GB GDDR5 • DP, DVI-D, DVI-I, HDMI - Bekijk alle specificaties

Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE Review

powermod 16 oktober 2011, laatste update op 16 oktober 2011, 3.323 views

Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE

Pluspunten

• prijs/kwaliteit verhouding
  • geluid
  • features
  • prestaties

Minpunten

• geen

Drivers en compatibiliteit Score: 3
ik heb deze videokaart nu al een paar maanden in mijn gaming computer dit is mijn eerste review op tweakers.net.

inhoud:
prestaties
geluid/warmte
features
prijs

prestaties

ik ben zeer tevreden met de prestaties van deze videokaart vooral bij crysis 2.Dit speel ik op een 22 inch scherm op full hd de framerates zijn dan een acceptabele 30-40 fps.Voor films is deze kaart ook goed hij loopt niet vast en de films spelen vlot ik heb helaas geen blue-ray speler dus over hd bij films kan ik niet oordelen.

geluid/warmte

Deze videokaart word niet echt warm op idle is hij 20-30 graden en bij crysis 2 40-45 graden.Ik heb geen klachten over het geluid alhoewel hij bij crysis af en toe nogal wat geluid produceert.Bij films hoor je gelukig al helemaal geen geluid.

features

De specs en features zijn heel redelijk voor deze prijs.Ik ben vooral blij met hdmi audio en met direct x 11. Voor de rest heeft hij ook support voor full-hd en stereoscopic 3d en natuurlijk ook nog crossfire en eyefinity.

prijs

Ik heb hem gekocht voor 145 euro in die prijscategorie vind ik dat hij bomvol features en prestaties zit de prijs is dan ook uitermate gunstig.

Heb jij ook een Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE?

Waarom geef je drives/compabiliteit en warmte/geluid maar 3 sterren? Terwijl er geen negatieve punten zijn?

Waarom geef je algemeen 5 sterren en verder nergens meer(algemeen is toch soort samenvatting van totaal?

Als er teveel geluid is, kan je de fan simpelweg lager zetten in de drivers of met sapphire trixx/msi afterburner bijvoorbeeld:) (moet je ook maar net weten natuurlijk!)

Ik zou de kopjes dik gedrukt doen of iets, voor iets beter overzicht en misschien de bomvol features wat meer uitleggen(en eventueel prestaties in meerdere spellen)

Je kan hier bijvoorbeeld Fraps voor gebruiken.
Je specs van je rest van je computer zijn ook wel makkelijk t.v met andere gebruikers.

Verdere een leuke review,
dit zijn allemaal tips en zeker geen kritiek.
bedankt voor de tips ik zal hier zeker rekening mee houden bij de volgende review
Ik zit erg te twijfelen of ik zal upgraden naar twee HD6850's in Crossfire.
Heb op het moment een HD4870 en ik kan eigenlijk alles prima spelen. Hetgeen aan de kaart schort is dat ik de DX11 feature mis en laat ik nu net fanatiek met Diablo 3 begonnen zijn.

Voorlopig maar een pricewatch van 100 euro ingesteld.. je ken nie weten he

Zed