Logitech Wireless Touchpad Review

E_E_F 14 oktober 2011, 1.981 views

Logitech Wireless Touchpad

Pluspunten

• Draadloos
  • Windows 7 ondersteund
  • Geen installatie handelingen nodig door gebruiker
  • Lange batterij duur (volgens logitech)
  • Clean ontwerp
  • Veel functie door vinger combinaties (wel even wennen)
  • Accuraat, ook met meerdere vingers
  • Batterijen meegeleverd
  • Geen scroll area nodig, gewoon scrollen met 2 vingers
  • Neutraal ergonomisch design
  • Blijft niet zomaar hangen, geen last van stof in tegenstelling tot een muis.
  • Rubber pootjes, schuift niet makkelijk weg.
  • Geen Apple meer nodig om een vergelijkbaar apparaat te gebruiken.

Minpunten

• Apparaat is wat groter dan het scroll oppervlak (minimaal 1,5 cm)
  • De glanzende muistoetsen laten snel vetvlekken zien.
  • Een muis is voor erg onhandige mensen waarschijnlijk een betere keus.
  • 3 maal met vinger vegen bij standaard instelling om diagonaal het volle bereik van het scherm te beslaan bij 1920x1080

Mijn zoektocht begon naar een synaptics achtig aanwijsapparaat en via google kwam ik eigenlijk vrij snel op deze logitech uit die ook nog eens draadloos is... ideaal om als afstandbediening te gebruiken tijdens het kijken van een serie of film.

Na een paar reviews op Youtube bekeken te hebben was ik vrij snel verkocht.

Ik heb vind touchpads meestal fijn om mee te werken en deze is extra groot.

Ik ga niet alle details opnoemen die via Google en de informatie van de fabrikant meteen te vinden zijn. Foto's zijn er ook op internet legio te vinden.

Ik wil alleen graag melden dat dit apparaat aan al mijn verwachtingen voldoet.

In Windows 7 worden alle drivers meteen automatisch geinstalleerd. Er wordt dan ook GEEN software los meegeleverd al kun je wel Logitech setpoint downloaden. Inbegrepen is wel een Unifying usb zendontvanger die zeer compact is een aansluiting tot 6 apparaten biedt.

In het begin was het natuurlijk wel even wennen want je kunt door 1 tot 4 vingers te combineren veel functies gemakkelijk uit voeren, inclusief schakelen tussen applicaties (alt tab). Ik adviseer wel om even de zeer beknopte gebruiksaanwijzing door te lezen. Ik heb gemerkt dat de rechtmuisknop van het apparaat zeer gemakkelijk met de muis van de hand te bedienen is, hetgeen duidelijk voordeel oplevert ten opzichte van doorsnee touchpads op de laptop.

Ik ben geen gamer, maar ik denk dat dit apparaat niet aan te raden is voor het doen van 1st person shooters en veel andere spellen.
Mensen die moeite hebben met een laptop touchpad zou ik dit apparaat ook niet aanraden.

Wil je meer info over specifieke details vraag ze dan hieronder.

Ik zet deze review hier neer om je van dienst te zijn. Niet om punten te scoren.

Heb jij ook een Logitech Wireless Touchpad?

sinds vanmiddag ook binnen! Zit er nu een paar uurtjes mee te werken en het werkt heel natuurlijk. reactie is super, het swipen werkt ook erg makkelijk.

eigenlijk precies wat ik ervan verwacht had. Formaat leek me een klein beetje aan de kleine kant maar hij hoeft niet groter te zijn. ik gebruik hem hier bij een dual screen setup (2x 22inch) en hij werkt echt heerlijk.

[al heb ik nu wel een beetje last van vermoeide vingers :D]
Ik denk dat ik er nog even een siliconen polsmatje bij haal. Dat lijkt me wel rustgevend.
Waar heb je hem gekocht (en voor hoeveel)?
4launch, kijk voor de actuele prijs op 4launch.nl

Ik heb 41 euro betaald. De levering duurde langer dan een week.

Bij Mycom was hij wel wat duurder, maar verzending is daar geloof ik gratis.

[Reactie gewijzigd door E_E_F op 20 oktober 2011 10:26]

Ja die zag ik ook, nu staat mycom er niet om bekend dat ze heel goedkoop zijn
dus ik denk ffies bij tweakers kijken wat de goedkoopste is...
is er geen prijsinformatie bekend, alleen een review
Heel goedkoop is hij sowieso niet vergeleken met een muis.
heb je 'm al geprobeerd onder Windows 8?
Nee.

Voor windows 8 zou ik een touchscreen aanschaffen.