OCZ Agility 3 120GB Review

Lysippos 14 oktober 2011, laatste update op 14 oktober 2011, 1.376 views

OCZ Agility 3 120GB

Pluspunten

• lage prijs
  • gedegen prestaties
  • formaat, geluidsniveau (0db) en stroomgebruik

Minpunten

• niet de snelste SSD

Drie weken geleden heb ik deze SSD mogen ontvangen. Het installeren van deze minihardeschijf (2,5" is echt klein in vergelijking tot de normale schijven) was heel erg eenvoudig. Sata kabel aansluiten, stroomaansluiten en klaar.

Voorafgaand aan de windows installatie heb ik de firmware geflashed naar de laatste versie, wat erg makkelijk ging met de software van de OCZ website.

Het installeren van Windows 7 ging ook erg simpel. Mijn DVD was hier duidelijk de vertragende factor.

Het eerste gebruik was ronduit fantastisch, wat een snelle opstarttijd, en installatietijd van programma's en updates, fantastisch. Ook in spellen (oa Rage 3) is de schijf geweldig.

Waarom heb ik niet voor de iets duurdere 4M gekozen van Crucial? Dit was puur een budgettaire reden. De 4m was nog weer 25% duurder en die had ik er niet voor over. Zie je het prestatie verschil? Ja ik denk het wel. De PC van mij broertje met een 4M is sneller in opstarten ondanks dat ik meer RAM heb en een snellere processor. De Hardeschijf maakt hier het verschil. Maar het verschil van de Agility 3 ten opzichte van een reguliere hardeschijf is fenomenaal en dus op zich al een enorme upgrade.

Over 5 jaar wanneer alle technologie weer veel beter/sneller/stabieler en goedkoper is ga ik nog wel eens upgraden. Tot dan, lekker de Agility 3!

• Intel Core i3 560
  • Gigabyte P55-USB3
  • Corsair XMS 3, 4gb ram C9, 1333mhz
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een OCZ Agility 3 120GB?

Reviews door de redactie

Ik vind niet dat je negative eigenschap gegrond is. Je hebt zelf gekozen voor een tragere ssd. Verder is dit niet echt een review maar eerder een persoonlijke ervaring.
ik hoop voor je dat je betrouwbaarheidsvoorspellingen gaan kloppen :P (zoek maar eens op de vertex en agility problemen op het GOT-forum)
voor die paar euro meer had je tenminste wel wat meer zekerheid gehad.
:) de oplossing daarvoor is vrij simpel, geen gevoelige informatie op de SSD, alleen OS en programma's/games. Voor al het andere de grote 2TB die er naast hangt. Als de SSD nu besluit te stoppen raak ik niks aan data kwijt. En je moet toch iets te wensen overhouden, als hij er mee kapt is dat gelijk een goede reden om tijdens de RMA een paar tientjes meer te lappen voor een 4M, op het moment van aanschaf was dat nog niet mogelijk later waarschijnlijk wel.

@gidion, sorry dat ik niet aan je verwachtingen voldoe, maar als je het woord review opzoekt in het woordenboek zie je dat "gebruikers ervaring" dicht in de buurt komt. De volgende keer zal ik uitgebreidere benchmarks posten, als staan deze ook al zeer uitgebreid op het web.