Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

Olle 27 juni 2007, 1.983 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Ingebouwde Dolby-Digital/Dts Decoder.
  • Kan erg hard!
  • Universeel speakersnoer te gebruiken.
  • mooi afgewerkt.

Minpunten

• Speakerbevesteging knudde.
  • Geen coax/optische kabel meegeleverd.
  • Ruzie met je buren.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Heb voor mijn verjaardag een Logitech Z-5500 Digital gekregen. Deze wou ik graag omdat ik veel positieve reviews had gelezen en er in het controlcenter een Dolby Digital/Dts/Dolby Prologic II decoder zit ingebouwd.
Het pakket was door Logitech prima verpakt en overzichtelijk ingepakt. De handleiding om het aan te sluiten is kort maar duidelijk en vandaar dat het aansluiten ook zo gebeurt is. Heel vervelend alleen is dat als je de feature voor het ophangen wilt gebruiken middels de roteerbare voetjes je ze onmogelijk in een hoek kunt ophangen aan de muur, simpelweg omdat je niet bij de schroefgaten kan in de hoek waar je toch meestal je speakers wilt ophangen. Je zal dus zelf iets moeten bedenken om het voor elkaar te krijgen (tip: probeer NOOIT het voetje los te schroeven dan valt het ringetje aan de binnenzijde in het speakertje en krijg je het nooit meer goed en vervalt je garantie!). Ik zelf heb de achterspeakers middels een houten op maat gezaagd plaatje bevestigt aan speakerstands. De 7 en een halve meter achterkabels waren bij mij aan de krappe kant en heb ik zelf verlengt met standaard speakerkabel van de locale elektronicaboer middels een kroonsteentje.
Nadat je alles hebt opgehangen en neergezet kun je je klaar gaan maken voor een hele heftige Suround ervaring. Ik zelf gebruik hem als Home Cinema set ofwel mijn Tv en Dvd-speler. Via de coaxiale aansluiting zit hij zo op je set aangesloten en selecteer je heel makkelijk vanaf de bank middels de afstandsbediening de juiste source en zit je binnen no-time in een hele vette thuisbios. Zowel MP3 via de Dolby Suround II mode als een film in DTS is echt grandioos en veroorzaakt een kleine aardbeving in je kamer (let dus op met dure dingen aan de muur en op randjes!!!). Wat een leuke easter-egg is dat als je volume volgens het display op het controlcenter op maximum staat je met de grote draaischijf nog even door kan draaien waarna hij nog even wat extra boost eroverheen gooit.
Wil je dus voor +/- 300 euries kleine aardbevingen, ruzie met de buren en overledenen tot leven wekken dan zit je met deze set geramd.

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

foto's van je 'gemodde' speakerbevestiging?:)
Ik ken iemand dit deze speakerset ook heeft, en ik ben er ook zeer over te spreken!

Zelf heb ik de X-530, waar al goed geluid uit komt. Hetgeen waar ik zeer over te spreken ben van de Z-5500 is de combinatie vermogen en zuiverheid van de tonen. Bij veel speakersets is het zo dat als je het volume omhoog gooit, de bas dof wordt en de hoge tonen schel. Bij de Z-5500 is dat absoluut niet het geval, hoe zwaar je het ook belast, hij blijft keurig geluid produceren.
Ook vind ik de veelzijdigheid super, je kan het voor je PC, Console, DVD-speler, CD-speler en meer gebruiken.

Veel plezier ermee (dat gaat wel goedkomen denk ik :P).
Klopt ja, geluid blijft ook bij hoog volume erg helder. Al heb ik de mijne nooit tot de boost functie gehad, maarja daaronder gaat ie al gruwelijk hard en vinden de buren het vast niet leuk meer. :P

Blijft een geweldige speakerset. Heb hem nu een jaar en wil zeker nooit meer een set die minder is dan de Z-5500.

[Reactie gewijzigd door B-Buster op 28 juni 2007 01:24]

Ik zal vanmiddag even kiekjes nemen... ;)
de volume op zn hardst en nog en stukje verder? is dat wel goed? ik vind het op half al redelijk hard en als ik hem te hoog zet dan gaat het volgens mij wat knetteren (de atoom flits van de vizioen van Sarah Connor uit Terminator 2) kan ook wezen dat de volume van windows ook een rol speelt.
Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen de mijne te laten knetteren. Wat dus niet wilt zeggen dat ie nooit idioot hard gezet wordt ;)

Wellicht speelt hierin de bekabeling of de geluidskaart ook nog een rol.
Geluidskaart zal er ook wel mee te maken hebben, die persoon die ik ken heeft een Creative X-Fi geluidskaart erin zitten, dat helpt ook wel mee in de geluidskwaliteit, maar zonder een 'elite' geluidskaart is de kwaliteit van het geluid ook superieur. :)
Pas geleden hebben we het op een feest op een Playstation 2 aangesloten, om videoclips af te draaien, en toen heeft de set de hele avond op 90% van het vermogen staan draaien, zonder gekraak of wat dan ook. De warmte van die avond weerhield de over-verhittingsbeveiliging er niet van om even een rustpauze te nemen, ondanks de koelingsplaat achterop de sub erg heet was, hij bleef gewoon lekker doorblazen. :)

[Reactie gewijzigd door Aristo op 28 juni 2007 18:35]

Wanneer ik weer geld heb (over 4 weken) ga ik deze ook kopen. Ik weet alleen niet wat de aansluitingen zijn qua vorm. Zou je misschien daar (voor mij) een paar kieksjes gelijk van kunnen maken. Verder vind ik het een hele mooie review!