Specificaties 30GB 2.5" (SATA-300) @ 270/220MB/s - Bekijk alle specificaties

Corsair Nova 2 30GB Review

Sander AMD 13 oktober 2011, laatste update op 14 oktober 2011, 1.258 views

Corsair Nova 2 30GB

Pluspunten

• start snel op en laad alles best lekker

Minpunten

• niet echt overdreven snel

ik denk zelf dat je beter even door kan sparen voor een wat leuker model SSD.

ik had deze gekocht omdat ik de SSD zag liggen in de winkel en ik net Windows 7 had gekocht.
Dat bracht me op het volgende idee namelijk Windows 7 op een SSD knallen.
Start supersnel op en tip in HDtune net de 202mb/s aan... niet de beloofde 270mb/s read.

ik ben niet echt onder de indruk van deze SSD. of mijn verwachtingen waren te groot

specs van de pc zijn:

Gigabyte GA-MA78G-DS3H
AMD Phenom 955 Blackbox edition O.C. 3680 Mhz. @ 1.32V
4gb Corsair XMS ddr 2 @ 950 Mhz.
Coolermaster 520W
XFX 9600 GT
1x SSD 60GB Corsair nova2
2x Seagate Baracuda 320GB

Heb jij ook een Corsair Nova 2 30GB?

Voor een SSD wordt bijvoorbeeld ATTO veel gebruikt of Crystel Disk Mark.
Misschien dat je ook een paar plaatjes kunt plaatsen
Over plaatjes en andere tweakers.net FAQ
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG-bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's.
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
[img]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img]
Heb je ook echt benchmarks gedraaid van het ding? Want die zijn juist interessant om eens te bekijken.
alleen met HDtune.. verder heb ik op het moment nog geen idee waarmee ik nogmeer
benchmarks mee kan doen voor een hd? als iemand tips heeft hoor ik het graag :)
Ik heb de schijf recentelijk aangeschaft, maar heb niet de boven genoemde problemen. Vooralsnog heb ik geen concreet test materiaal, maar ik denk dat de prijs kwaliteit best goed is voor deze schijf.
mijn pc loopt na de installatie van windows 7 en de nieuwe ssd gewoon niet lekker...

wat nu de bottleneck is weet ik niet ik kan niks verkeerds vinden..
De bottleneck is dat je satamode op IDE staat en niet op AHCI, wat als je in het SSD topic goed doorleest een behoorlijke beperking oplevert.
Met deze controller MOE je AHCI aanhebben en de laatste frimware flashen, voor de beste en betrouwbaarste prestaties.

Het web staat er vol mee!
oja voor ik het vergeet, in mijn bios staan de hd's op native ide.
Kan ook voor achi modus kiezen wat is nou sneller of beter?
Je kunt het altijd proberen. Ik weet dat het met een Corsair P64 weldegelijk verschil maakte.
AHCI is beter, maar dat kan je beter doen voordat je je OS installeert (als je al win heb draaien op native, en omschakelt naar ahci, kan je systeem geen systeemdisk meer vinden).

Er is wel een workaround voor, maar dat vind ik nogal omslachtig.
is allemaal gedaan nu en loopt inderdaad stukken beter nu... alles draait vlot en lekker stabiel alleen heb ik nu als ik opstart dat ie zegt kan systeem disk niet vinden.... druk op enter en de boel start gewoon op... laatst las ik dat dat komt omdat ik op achi mode verder ben gegaan, terwijl windows al genistalleerd was... maar ik kan er wel mee leven. :)