Transcend microSDHC 8GB Class 10 + Adapter Review

evanraalte 12 oktober 2011, laatste update op 12 oktober 2011, 1.373 views

Transcend microSDHC 8GB Class 10 + Adapter

Pluspunten

• Heel goedkoop
  • class 10

Minpunten

• geen

Ik heb sinds kort een android telefoon en het meegeleverde 2gb micro-sd kaartje werd wat te klein voor mij. Ik had mij nooit echt verdiept in dat “class systeem” dus ik zocht er wat informatie over; uit die informatie bleek dat hoe hoger de class is, hoe sneller het kaartje is. Met die gedachte ging ik opzoek naar een micro-sd. Ik vind 8GB goed genoeg: ze zijn in verhouding een stuk goedkoper dan 16GB kaartjes en ik heb al een iPod dus veel muziek komt er toch niet op mijn telefoon. Het prijsverschil van class2 en class10 kaartjes was verder zo ongelofelijk klein dat ik uiteraard voor een class 10 model ben gegaan. Ik was hiervoor 12 euro kwijt en verzenden was gratis :D.

de verpakking

Je krijgt wel is van die !@!@ verpakkingen die je alleen met een schaar en heel veel geweld open krijgt. Dit is er dus niet zo een. Gewoon een stukje karton aan de achterkant wat je weg kan halen. Daarna tref je een micro-sd van 8gb en een adapter (SD>>micro) aan.

benchmarks

Erg veel valt er verder natuurlijk niet over te vertellen, dan maar wat benchmarks. Ik heb deze benchmark direct uitgevoerd toen ik het kaartje in mijn pc deed.

Hij komt met grote bestanden dus >20mb/s , dat vind ik heel netjes, aangezien mijn usb-stick van 8gb niet hoger dan 4mb/s komt ;p. Verder is wel te zien dat de snelheid afneemt als je kleinere bestanden neemt, op zich wel logisch eigenlijk, ik weet niet hoe het met andere kaartjes zit, maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

conclusie

Al met al een heel leuk dingetje voor maar 12 euro :P schrijft en leest snel, verpakking was makkelijk open te krijgen, ik ben tevreden :)

Heb jij ook een Transcend microSDHC 8GB Class 10 + Adapter?

Nou, zo onbekend is PNY in mijn ogen niet. Ze produceren meer dan dat jij suggereert en persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee.
ER is bekend dat PNY veelal wordt nagemaakt in China.
het probleem van orgineel is bij deze kaartjes niet (echt ) te controleren.
ik heb hier een No-name kaartje van 4 GB die ook 18 MB/S doet (class 6) en een kingston Class 6 die "maar 11 MB/s" doet..

Prijs prestatie is dit in ieder geval een nette geheugenkaart.
mijn eigen ervaring is dat je waar krijgt waarvoor je betaald. bijvoorbeeld een sandisk van class 2, blijkt sneller te zijn dan een onbekend merk PNY card van class 6. het zijn minimumsnelheden, maximum wordt niet vermeld. dus z'n review als die van jou geeft veel informatie mbt het merk en de snelheid. staar je dus niet blind op "class" maar meer op zulke reviews in praktijk en merk
Jeetje wat voel ik mij stom.. Heb van china ook een 8gb class 10 besteld voor 14 euro en nog wel van een onbekend merk omdat ik dacht dat ze hier gewoon veel duurder waren.. Wel goed dat de prijzen hier ook zo zijn gezakt! 20/20 ziet er ook netjes uit!