Samsung Syncmaster 193P Review

Erik_uit_Nijmegen 19 april 2005, 285 views

Samsung Syncmaster 193P

Pluspunten

• kijkhoek
  • vormgeving

Minpunten

• Linux compatibiliteit
  • hoogteverstelling
  • prijs

Ik heb de Samsung 193P nu een klein jaar in mijn bezit. Ik heb het scherm aangeschaft, omdat er verschillende lovende reviews over waren verschenen. De beeldkwaliteit werd overal geroemd.

De beeldkwaliteit is inderdaad de beste eigenschap van dit scherm. Met name de enorme kijkhoek valt op. Ik gebruik het scherm niet om te gamen, maar het scherm is in ieder geval snel genoeg voor normaal gebruik.

Het scherm ziet er prachtig uit, met een dunne aluminiumkleurige rand. Het scherm heeft, op een aan/uit schakelaar na, geen controls. Alle instellingen kunnen via een Windows programma geregeld worden. Dit is gelijk een nadeel. Er is geen Linux versie, zodat je onder Linux niets kunt bijstellen. Ook werkt de protrait modus niet in Linux.

De voet van het scherm is stabiel, maar biedt weinig verstelmogelijkheden. Met name de hoogteverstelling is onvoldoende. De voet kan ook gebruikt worden om het scherm aan een wand te bevestigen. Deze mogelijkheid heb ik nog niet gebruikt.

Ik heb ook een tweetal iiyama schermen (E435S). Deze scoren op alle punten minder dan de Samsung, maar zijn wel veel goedkoper.

Achteraf gezien heb ik spijt dat ik niet beter heb nagedacht over de Linux compatibiliteit. Maar de goede beeldkwaliteit maakt dit voor mij goed.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 193P?