Linksys SE2500 Gigabit Ethernet-switch met 5 poorten Review

quakel 12 oktober 2011, laatste update op 12 oktober 2011, 2.640 views

Linksys SE2500 Gigabit Ethernet-switch met 5 poorten

Pluspunten

• SE2500 ziet er mooi slank uit. Wordt niet warm en voldoet aan de 1gb specs die je mag verwachten.

Minpunten

• Prima product, geen negatieve eigenschappen ervaren. Je kunt zeggen de prijs, maar het is een a-merk product. Je mag verwachten dat de extra centjes ervoor zorgen dat er betere componenten worden gebruikt.

Features Score: 4
Features? Het is een unmanaged switch, dus geen featues. Wel heeft de switch een aantal pluspunten.

- laag energie verbruik doordat niet gebruikte poorten uitgeschakeld worden.
- laag energie verbruik doordat de lengte van de kabel gemeten wordt en zonodig minder / meer spanning geleverd wordt per nic!

Bouwkwalitijd en afwerking:
- De switch ziet en goed afgewerkt uit, het heeft een slank model en de bouw is degelijk. Maar laten we eerlijk zijn, cisco heeft zijn naam hoog te houden. Toen alleen de linksys merknaam gebruikt werdt vond ik de kwalitijd wel eens minder (de bekende wifi routers). Maar nu ze overal Cisco met grote letters erop plaatsen hebben ze de afwerking en degelijkheid verbeterd.

Stabiliteit:
- Dikke pluspunt, mijn ervaring met cisco is dat je jaren precies hebt van het product.

Prijs:
- Natuurlijk zijn er switches vanaf 15 euro te koop, deze had ik voorheen ook en werkt nog steeds prima. Waarom dan overstappen op een 33 euro switch? Ik maakte de stap van 100mb naar 1gb waarbij ik hoop iets meer kwalitijd in huis tehebben gehaald met een cisco. Prijs van z'n 33 euro is voor de meeste mensen ook geen probleem.

Heb jij ook een Linksys SE2500 Gigabit Ethernet-switch met 5 poorten?

Ik heb hier geen last van, misschien dat je hem kunt ruilen.
Dankjewel dat de moeite hebt genomen om (toch) een review te schrijven!

Voor mij reden om ook deze specifieke switch aan te schaffen na alle gedetailleerde informatie die jij hier hebt gedeeld :) !

Dank! :)
Ik dan de switch nog steeds aanraden!
Mooie review, ik heb em inmiddels ook, echter de bijgeleverde stroom adapter piept. (slecht gewikkelde spoelen)
Vreselijk irritant zo'n hoge pieptoon, dus bij mij gaat ie weer de deur uit.