LG BD670 Review

spyker1982 11 oktober 2011, laatste update op 12 oktober 2011, 2.265 views

LG BD670

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Wifi
  • USB-aansluiting voor externe HDD
  • Mediaspeler

Minpunten

• Lastig om verbinding te maken met Windows 7 systeem je moet dan de ID en WW van het windows 7 apparaat invoeren dit is mij nog niet gelukt.
  • Shared files gaat wel prima.
  • Geen webbrowser.
  • Speelt geen ISO bestanden af.

Ik heb deze BLu-ray in combinatie met de LG50PZ250 plasma gekocht.

De doos uitpakken, stekker erin en een HDMI 1.4 kabel op de LG50PZ250 aangesloten.
Deze kabel wordt niet meegeleverd en zul je dus zelf moeten kopen. In de doos zit het volgende:

AV-kabels
Afstandsbediening
AAA-batterij (2x)
Handleiding (Boekje+Disc)

De setup is zeer eenvoudig en na een paar minuten had ik alles klaar voor gebruik, zelfs de draadloze verbinding.

LG BD670 features:
Te gebruiken als mediaspeler, makkelijk verbindng te maken met pc of bijvoorbeeld mkv (etc) afspelen via de usb. Blu-ray's, dvd's en cd's afspeelbaar.
Wifi + draadloze streaming via DLNA
1080p Full HD Blu-ray 3D speler
Mogelijk om Youtube films te kijken
Omzetting van dvd (en ander materiaal) richting HD

Ik kon meteen youtube filmpjes kijken, content van LG bekijken.

Beeldkwaliteit:
Super, je zou niet zeggen dat je voor deze prijs zo'n mooi beeld krijgt.
3D heb ik nog niet getest.

Geluidskwaliteit
Deze heb ik via de tulp aangesloten op een vrij oud Sony surround system.
Dit klinkt erg goed maar ik heb dit niet in de beoordeling meegenomen omdat ik nog niet weet hoe het geluid via de digitale ingang is, wat de meeste mensen zullen gebruiken natuurlijk. Ik moet hiervoor nog even sparen.

Gebruiksgemak:
Zeer gebruiksvriendelijk. Mensen die voor het eerst over de vloer komen hebben binnen de kortse keren door hoe het allemaal werkt. Op zich natuurlijk ook wel leuk voor de verandering als je vriendin zelfs begrijpt hoe de afstandsbediening werk (Ahum).

Design
Het design is ok, verder niks mis me maar geen fancy ding verder.

Bouwkwaliteit en afwerking
Keurig, best degelijk en geen scherpe randen of nare plekker waar je je vingers kan ophalen etc.

Prijs:
Ik denk dat je voor deze prijs niet snel een betere speler zal vinden. Let wel ik heb de 3D nog niet getest en het digitale geluid ook niet.

Al met al een erg mooie en simpele Blu-ray speler die zo'n beetje alles kan afspelen. Je kan er een USB hdd op aansluiten, verbinding maken met internet, je telefoonl, laptop, youtube. Er is alleen geen webbrowser.

Ik had wel wat problemen om verbinding te krijgen met mijn laptop die ik als mediaspeler had ingesteld (Windows 7). Dit krijg ik nog niet voor elkaar. Shared files openen via windows xp gaat prima. Ik denk dat dit echter meer aan mij ligt dan aan de speler.

Ik heb de serie Live (van Earth) in Blu-ray gekocht en dit is echt een aanrader. Dan kun je meteen de (2d) prestaties van deze speler onder ogen zien.

Heb jij ook een LG BD670?

Dat ben ik met je eens, maar ik heb het simpel in getikt in Google en zo als nog verbinding kunnen maken;)
Ik heb ook even gezocht en blijkbaar moet ik een ww voor mijn account instellen dan zou het moeten werken. Vanavond even proberen.
Werkt het wel als je met wachtwoord delen uitzet in Netwerkcentrum?
Dat ga ik vanavond ook even checken :)
Bij de positieve eigenschappen heb je "Mediaspeler" gezet, maar je hebt het nergens besproken. Hoe is de bediening van DLNA content? Hoe is de ondersteuning van video bestandsformaten, wordt DTS ondersteund (desnoods pass through), worden er op de USB poort file systems ondersteund die grote bestanden aankunnen (dus NTFS, exFAT of HFS+)?
Ik heb het wel besproken maar zeer kort door de bocht.
Hij speelt divx, mkv etc probleemloos af via usb. Divx probleemloos via wifi, mkv zal wel iets lastiger worden. Ik ben van plan om er tzt een utp kabel op aan te sluiten.
Hij maakt probleemloos verbinding met al mijn apparaten behalve met windows 7 zoals beschreven. Daar zal ik vanavond even mee aan de slag.
ISO bestanden lukt ook niet maar dit is ook aangegeven bij de specs van dit apparaat.

[Reactie gewijzigd door spyker1982 op 12 oktober 2011 09:48]

Een deel van mijn vragen zie ik hier beantwoord:
External HDD Playback NTFS/Fat32 Ja

FAT32 volstaat niet, maar NTFS wel voor grote bestanden.

Ik heb DLNA nog nooit goed zien werken op een TV of BD speler, vandaar dat ik ge´nteresseerd ben in het aansluiten van een externe schijf.

Ik kan zien wat deze speler allemaal af kan spelen:
MPO (3D Standaard) Ja
DTS Ja
DTS HD (Master Audio) Ja
Dolby Prologic Nee
Dolby Prologic II Nee

Maar dat houdt nog niet in dat ik van een MKV bestand ook de DTS track kan luisteren, of dat ik van een DivX het gewenste audiospoor kan kiezen.

Wat zijn de mogelijkheden van de mediaspeler?
Zie foto 2. Ik heb nog maar een paar mkv bestanden waar geen extra toepassingen op staan maar als deze er zijn kun je ze zo te zien gewoon selecteren.
Is de Smart TV optie hetzelfde als bij de TV's? Of specifieker, is er een app voor uitzending gemist?
Ik kan geen op vinden voor uitzending gemist. Er zijn wel spelletjes en nieuwe trailers te bekijken. Maar het is denk ik niet hetzelfde als de smart tv opie.
Hier staat meer over hoe het sharen van files mogelijk moet worden:

Bij mij werkt dit nog steeds niet. Tenminste ik zie nu wel de mediaspeler en kan vanaf hier afspelen maar ik kan niet bij mijn gewone shared folders in windows 7.