Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother MFC-9970CDW Review

de meester01 11 oktober 2011, 1.260 views

Brother MFC-9970CDW

Pluspunten

• Stil, standaard duplex single-pass scanner aanwezig, vlot dubbelzijdig afdrukken, handige netwerksoftware, Citrix metaframe geschikt

Minpunten

• Sommige features zitten goed verstopt

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 3
Deze printer is een duizendpoot en na een vergelijkende zoektocht kwam deze voor ons het beste uit de bus. Inmiddels is na 4 maand de tweede besteld!

Wat vooral opvalt ten opzichte van de concurrentie is de snelheid, de standaard duplex printoptie en een duplex scanner (single pass). De meeste MFP's hebben wel een scanner maar die is óf niet dubbelzijdig óf wel dubbelzijdig maar dan moet het origineel gekeerd worden door een duplexer wat erg veel tijd kost.

Heerlijk apparaat om mee te werken, erg geschikt voor (thuis)kantoor omdat hij zeer stil is en gelijk na een printeropdracht ook weer stil wordt en niet nog een paar minuten blijft doorlopen. Bij de twee jaar garantie (1e jaar onsite, 2e jaar carry-in) heb ik voor 3 tientjes bij de leverancier nog een extra jaar carry-in bijgekocht, op de totaalprijs voel je daar niets van. Bij mijn vorige printer (Dell) heb ik van extra garantie veel plezier gehad.

Top apparaat !

Heb jij ook een Brother MFC-9970CDW?

Wij hebben op ons bedrijf de MFC 8880DN, zijn er ook prima over te spreken op een ding na : het papier komt er altijd gekruld uit. Hoe is dat bij deze machine ?
Het papier krult wel een klein beetje (door de interne rollen) aan de bovenrand - het deel dat je vastpakt in de uitvoerbak - maar het krult niet op in de uitvoer bak om voor een vastloper oid te zorgen als je bijv. 10 printjes ineens afdrukt.
Het aantal pagina's is voor mij niet zo belangrijk. Wel hoelang het duurt voordat de eerste pagina klaar is als er een print opdracht of kopie wordt gemaakt. Kan hier iemand iets over zeggen. De waarde die, als de fabrikanten ze kenbaar maken, zijn vaak schromelijk overdreven.

Groet,

huub.
Hoi Huub,

zojuist even getest en ca. 45 seconden vanuit deep sleep tot dat de 1e pagina in het bakje ligt. Ik werk via een Citrix verbinding dus indien de printer lokaal staat zal dat 3-5 seconden kunnen schelen.

Groeten
Michel