Cowon iAudio X5 20GB Review

r_mnk 24 juni 2007, laatste update op 25 juni 2007, 1.070 views

Cowon iAudio X5 20GB

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Kan overweg met ogg en flac

Minpunten

• Weinig accessoires
  • Evt. gebruikersgemak

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb deze speler nu twee maanden in bezit en ik ben er erg blij mee.

Ik zocht een speler met een zeer goede geluidskwaliteit die ook en vooral met ogg vorbis en flac overweg kon en geen extra software nodig had om muziek te kunnen transporteren. Dat kon met deze dus. Er wordt wel een software-CD meegeleverd voor Windows, maar ik gebruik Linux en daar kan dat gewoon met slepen of de console.

De features waren niet om over naar huis te schrijven, maar voldoende: naast de sofware-cd een acculader, oordopjes en een USB-kabel. De gebruiksaanwijzing is zeer uitgebreid. Jammer dat er niet zoals bij de vorige generatie ook een afstandsbediening is meegeleverd.

De oordopjes heb ik snel vervangen door een gewone hoofdtelefoon van goede kwaliteit. De geluidskwaliteit is inderdaad zeer goed! De accu gaat (nog) lekker lang mee. Ik heb wel her en der gelezen dat de accu na verloopvan tijd minder wordt, maar kan daar niet over oordelen.

Een mooi apparaatje verder in esthetische zin. De bediening is ok; ik kan me voorstellen dat dit beter kan. De originele firmware is wat traag. heb nu Rockbox erop gezet en dat gaat lekker snel. Voor mij zijn dat verder details: het gaat om de geluidskwaliteit en die is geweldig.

Heb jij ook een Cowon iAudio X5 20GB?

Rockbox gebruik ik ook op mijn X5L 30 GB. Echt een aanrader!

TIP: De prijsboxer Zwolle heeft al geruime tijd een berg X5L's 30GB liggen voor een hele schappelijke prijs!

[Reactie gewijzigd door Fairy op 24 juni 2007 18:24]