Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Microsoft Comfort Mouse 3000 Review

loekverhees 10 oktober 2011, laatste update op 10 oktober 2011, 611 views

Microsoft Comfort Mouse 3000

Pluspunten

• relatief goedkoop
  • BlueTrack (werkt op vele ondergronden)
  • lichte muis
  • scrollacceleratie

Minpunten

• hard klikgeluid
  • vertraging bij klikken scrollwiel

Algmeen

Deze muis heb ik een paar dagen getest. Het is een simpele bedrade muis met de BlueTrack technologie (die ervoor zorgt dat de muis op meerdere oppervlakken werkt). Het fijne aan Microsoft muizen vind ik de ondersteuning voor scroll-acceleratie zodat het scrollen van bijvoorbeeld lange webpagina's erg snel en handig gaat. Logitech muizen bijvoorbeeld ondersteunen dit voor zover ik weet standaard niet (en het is niet zo eenvoudig om dit werkend te krijgen). De muis heeft een DPI van 1000 en de afmetingen zijn 115x66x41 mm. De kabel is 2 meter lang.

Deze muis is symmetrisch en is dus geschikt voor zowel links- als rechtshandigen. Voor de grip zitten er wat groeven en puntjes op de zijkant van de muis, maar alles is van hard plastic, dus geen rubberen delen of zoiets. Echter is de grip naar mijn mening voldoende. Deze eenvoudige muis heeft in totaal 3 knoppen; links, rechts en een klikbaar scrollwiel. De muis is erg licht (voor sommigen mogelijk een nadeel maar ik vind dit wel prettig) en schuift mede daardoor heel soepel over de ondergrond (getest op een bureau). Ondanks dat de muis erg licht is voelt deze toch degelijk aan (in de korte periode waarin ik hem getest heb).

Nadelen

Een nadeel van deze muis vind ik het relatief harde geluid als er met de linker- of rechtermuisknop geklikt wordt. Zeker in vergelijking met mijn andere muis (de Microsoft Wheel Mouse Optical) die juist een zeer zachte klik heeft. Een ander nadeel dat deze muis heeft is dat er een kleine vertraging (~0.5 seconden) is als men met het scrollwiel klikt. Dit is bijvoorbeeld te merken als er veel tabbladen in een webbrowser d.m.v. het klikken van het scrollwiel worden gesloten. Dit zal niet voor iedereen een groot probleem zijn, maar voor degenen die deze knop vaak gebruiken kan het best irritant zijn. Deze twee nadelen zijn trouwens ook van toepassing op de grotere broer van deze muis: de Microsoft Comfort Mouse 6000 (ook een paar dagen getest).

Concluderend is het een eenvoudige, redelijke muis voor een relatief goedkope prijs. Wel een paar nadelen echter.

Heb jij ook een Microsoft Comfort Mouse 3000?