Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

tim427 24 juni 2007, 1.638 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Mooie heldere geluiden
  • Mooie bass-weergave (bioscoop effect )
  • Mooi design
  • Veel opties
  • Wordt niet heet
  • Afstandsbediening
  • Analoge surround kabel (3x mini-jack) meegeleverd.
  • Headphone uitgang
  • Naast de headphone uitgang ook een analoge ingang voor iPod/mp3-speler.
  • Heeft een feestje van 5 uur op zijn max overleefd

Minpunten

• Nog niks ontdekt, ze hadden er wel een optische S/PDIF kabel bij mogen leveren

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Kort maar krachtig uitgelegd:

Het is een zeer solide set.

Als je de doos openmaakt merk je meteen dat hier veel aandacht aan besteed is.

Zeer mooi design; je kunt kiezen door het frontje van de speakertjes er af te halen.

HELE MOOIE Bass-weergave... (Als je de subwoofer tegen je bank aanzet trilt echt je helebank, je bank gaat net als een mobiele telefoon (bewijze van spreken) naar voren...)

HEEL MOOI HELDER geluid...

Versterker is mooi weggewerkt in de subwoofer. Met grote koel-ribben aan de achterkant. (wordt overigens na 3 uurtjes op zijn max niet echt heet..)

Mooie controller unit, waar alles op aangesloten wordt (input devices dus..) (de speakers sluit je aan op de subwoofer). Er zitten echt enorm veel functies op..

Ik heb er een Vista Ultimate Media Centertje aan hangen via optische S/PDIF. Met vista kun je overigens de set echt perfect afstellen (met xp natuurlijk ook), je kunt namenlij een microfoon aansluiten en vista rekent de afstanden/delays voor je uit...

Kortom een echte top surround set... Kan niet beter... Voor het geld krijg je echt zoveel er voor terug...

Voor alle mensen die er een gaan kopen of hebben, heb ik een kleine easter-egg :P :

Draai aan de volume knop door ook al staat de balk helemaal vol, je zult zien dat hij opeens op de BOOST mode gaat en nog harder gaat...

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Ik ben dyslexisch, dus spelfouten onder voorbehoud :P
Heb hem ook, i.c.m. een Creative X-Fi platinum geluidskaart. Dat is echt een topcombinatie.

Digitaal aangesloten klinkt muziek veel mooier dan analoog. Nadeeltje van digitaal is dat dit geen goede weergave van geluid in games geeft. Aangezien je de Z-5500 tegelijk digitaal en analoog aan kan sluiten (switchen via de control unit) is dit nadeel ook weer weg te strepen.

Heb zelf nog geen nadelen kunnen vinden aan de set, heb hem nu een jaar en hoop dat hij het nog lang vol zal houden.
Dat truukje met Boost is wel leuk. Ik denk alleen dat ik het nooit ga gebruiken omdat bij mij het volume boven de 50% al te hard is :P

Ik ben het helemaal eens dat dit echt een super set is. Goedkoop is ie niet maar qua prijs/prestatie is het wel een super set.
Inderdaad ja, hij staat hier eigenlijk altijd op 50% op de POD. Verder regel ik het volume in windows.. wat normaal gesproken op 20% staat :D
Hoi,

Wat bedoel je hiermee ?

Ik heb ook Ultimate en de Z5500 en denk nog wel wat te kunnen afstellen, maar hoe doe je dat dan ?

Edwin.
Het is heel simpel (ik heb overigens gewoon de standaard Microsoft Sound Driver, en geen realtek software pakket).

Je gaat rechter muis op je speakerje naast je klokje > Playback Devices > Properties van de speaker aansluiting (bij mij dus SPDIF) > Tab: Enhancements > Vink Room Correcion aan > Voila een wizard :D > De rest mag je zelf uitzoeken :P
Een minputn vind ik bijvoorbeeld het idle gezoem vanuit de binnekant van de woofer(standby stand na bijvooreeld een dag).

Als je een goed gehoor hebt, en ook nog eens laminaat hoor je duidelijk van binnenuit de woofer een lichte brom. Helaas ben ik zo'n persoon die zich hieraan stoort :)
Geen last van, ook op laminaat. Mijn oor bijna in de subwoofer-lucht-gat hoor ik nog niks, die zet van mij staat altijd op standby, en in idle hoor ik echt niks :D