LG 50PZ250 Review

spyker1982 9 oktober 2011, laatste update op 13 november 2011, 2.740 views

LG 50PZ250

Pluspunten

• Een mooi strak beeld
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen internet / wifi maar dit kun je oplossen door bijvoorbeeld de blu-ray LG BD670 aan te schaffen of een mediaspelere etc.
  • De afstandsbediening is oke maar had wel iets degelijker mogen zijn.

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een 42 tot 50 inch televisie met de volgende eisen:
Maximale aanschafprijs 800euro
Plasma
42-50inch
HD
3d optioneel maar niet noodzakelijk

De voornaamste reden waarom ik een HD tv heb gekocht is omdat ik heel veel films en series kijk.

Het is de LG50PZ250 geworden.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1461985

Note: Ik heb deze tv in combinatie met de LGBD670 blu-ray speler gekocht.

Algemeen
De TV zelf is erg mooi afgewerkt en ziet er goed uit.

De TV voet eronder plaatsen was geen probleem, al moet je dit eigenlijk wel echt met iemand erbij doen, dit staat ook allemaal duidelijk aangegeven in de handleiding. De papieren handleiding is kort en duidelijk.

Ik had eerst verwacht dat de zwarte randen best wel goedkoop zouden ogen maar dit is niet zo. Ook vind ik de tv lekker dun waardoor hij minder opvalt in de woonkamer.

Er zitten een paar handige plastic beugels bij de tv waarmee je je kabels kan vastmaken etc.

Ik heb de tv aangesloten (Ziggo) met en het CI+ slot in de tv gebruikt. En met een van de 3 HDMI aansluitingen de blu-ray speler aangesloten.
(Voor Ziggo gebruikers: Zorg ervoor dat je eerst de ziggo kaart geactiveerd hebt en de CAM module in de tv hebt gestoken met de kaart er goed in voordat je de tv aan zet.)

De TV aanzetten en de instructies opvolgen. Het ging allemaal er makkelijk. De afstandsbediening werkt prima. Het is wel een beetje een goedkoop en licht ding maar door de gebruikersvriendelijkheid is dit geen probleem.

Het beeld is echt super, hij staat automatisch op powersave mode maar dit kun je makkelijk veranderen. Zelf vind ik deze instelling prima tenzij ik films/series ga kijken.
Blu-rays kijken is echt super! Ik was eerst een beetje bang voor de mindere zwart waardes ten opzichte van de koningsklasse Panasonic plasma's. Maar niks is minder waar, de zwart waardes zijn prima. Een collega van mij heeft de Panasonic VT20 en ik zie geen verschil (Al moet ik wel zeggen dat de TV's natuurlijk niet naast elkaar staan).

Oftewel een strak en snel beeld, bij natuurseries in blu-ray zoals Live en voetbal wedstrijden gaan vloeiend zonder vegen etc.

De kijkhoek is ook goed maar dit is ook wel bekend met de plasma's, zelf bij een kijkhoek van 70% zie je nog duidelijk wat er op TV is (Ik zit er dan wel 3.5 meter vanaf).

Featureset
Zie specificaties voor details maar dit zijn er een paar:
3 HDMI aansluitingen, 1 USB aansluitingen, 2x scart, CI+, DVB-T, DVB-C, Analoog coax, digitale audio uit.

Je kan een USB HDD aansluiten en hiermee films en foto's afspelen.

Ik gebruik de BD670 blu-ray speler als media center, via wireless lan kan ik films afspelen vanaf mijn laptop. Bij hoge kwaliteit films kun je de films rechtstreeks via een usb stick of usb HDD kijken. Ook kun je dan het internet op en trailers etc gaan kijken.

Kleurweergave
De kleuren zijn zeer goed. Er zijn meerdere instellingen waaronder, Bioscoop, Sport etc. Ik ben nu de serie Live (BLu-ray) aan het kijken en het is echt overweldigend.
Overdag heb je wel last van schittering als de luxaflex open staan, maar dit is bekend bij de plasma's.

Contrast en helderheid
Prima, al moet ik wel zeggen dat ik hier verder niet veel verstand van heb, de beelden zien er gewoon subliem uit.

Ghosting
Hier heb ik tot nu toe weinig last van gehad alleen als je een film hebt gezien met de welbekende zwarte balk onder en boven dan zie je dat enkele minuten maar dit verdwijnt redelijk snel.

Bouwkwaliteit en afwerking
De afwerking is goed en de bouw kwaliteit ook. De kunststof zwarte randen vind ik mooier dan ik had verwacht, het staat prima in de woonkamer, vooral omdat de randen niet erg groot zijn.

Inbrand- gevoeligheid
Nog helemaal geen last van, de TV springt na enkele minuten ook automatisch in een soort screensaver met het LG logo als je een film bijvoorbeeld op pauze zet.

3D
Heb ik nog niet getest. Ik zal tzt een paar brilletjes aanschaffen en deze review uitbreiden, maar dit zal nog wel even duren.

Geluid
Het geluid is goed om gewoon TV programma's te kijken maar voor film enzo heb je natuurlijk een goede geluidsinstallatie nodig.

Al met al een super TV. Echt ongelofelijk dat je voor onder de 700 euro zo'n TV kan kopen.
Het beeld is echt mooi en de gebruikersvriendelijkheid is geweldig.

• LG BD670

Heb jij ook een LG 50PZ250?

spiegelt het scherm veel of is dit meer een mat beeld omdat het 3D is ?
Het beeld spiegelt heel veel, oftwel verlichting etc zie je allemaal in het scherm. Zelf heb ik daar geen last van omdat ik de verlichting aan de andere kant van de kamer aan kan zetten. En je moet je ramen goed kunnen verduisteren met gordijnen of luxaflex. Dan is het heerlijk film kijken :)
Ik heb de tv onlangs gekocht en ik merk dat tijdens het kijken van 3D er een soort van.. waas over bepaalde stukken ligt. Net als of links en rechts niet helemaal lekker met elkaar uitlijnt. Heb al zitten kloten met de instellingen maar net mag nog niet echt baten.

Ervaring mee?
Hoi Xlessax,
Ik heb hier nog geen ervaring mee want ik gebruik de 3d optie nog niet.
Heb je het inmiddels opgelost?
Lijkt me wel irritant!
Cheers