Kodak Essential flexibel statief / groot, zwart Review

RoofTurkey 7 oktober 2011, 526 views

Kodak Essential flexibel statief / groot, zwart

Pluspunten

• Flexibiliteit
  • Grip
  • Universele aansluiting
  • Stealth en coole look

Minpunten

• Best wel klein, dus niet op borsthoogte
  • In het begin een beetje onhandig (je moet er een beetje aan wennen)

Kwaliteit Score: 5

Ik heb dit statief nou al een redelijke tijd geleden bij Dynabyte besteld, maar kreeg hem pas van de week binnen, waarom dat wist ik nóg niet. Nu ik dit wel weet, ben ik er erg blij mee dat het wat langer heeft geduurd dan verwacht.

Functionaliteit

Zelf gebruik ik dit statief vooral voor mijn Kodak Playsport ZX3, maar hij kan zowat voor alles worden gebruikt, vanwege de universele aansluiting en ook omdat hij zelfs tot en met spiegelreflexcamera's met gemak kan tillen. Hij kan alle kanten op buigen, je kunt hem overal omheen doen, aan hangen, noem het maar op, zelfs aan je eigen arm. Elk ruig terrein is nu geen obstakel meer. Ook is het statief licht en compact, dus ook nog eens makkelijk mee te nemen. Hij grijpt zichzelf stevig vast door zijn rubberen omhulsels op zijn gewrichten en die gewrichten zorgen er dan weer voor dat je hem in heel veel verschillende posities en vormen kan buigen. Er zit ook wat rubber op de aansluiting zodat zelfs wanneer je je camera niet goed aandraait het rubber je camera op zijn plek houdt.

Uiterlijk

Hij is helemaal zwart en dat geeft het statief een coole en stealth look, ik ben er helemaal tevreden over.

Nieuwe versie

En nou komt de reden waarom ik het niet erg vond om wat langer te wachten. Het statief moest namelijk nog gemaakt worden, dit kwam door het feit dat ik de oudere versie (met grijs/zwarte kleur) besteld had, maar Kodak was net begonnen met het maken van de nieuwere versie en daardoor duurde het wat langer. De nieuwe versie ziet er een stuk beter uit en daarom ben ik erg blij dat ik niet de oudere versie heb gekregen.

Zeker een must-have voor mensen met een compact-camera die zelf nergens op wil blijven staan of liggen. En natuurlijk ook een erg leuke gadget voor andere camera's die (natuurlijk) niet van zelf aan een paal of een deurklink blijven hangen. Tevens kan dit statief ook worden gebruikt als een handvat zodat je stabieler met je camera tegelijk kunt filmen en lopen zonder storende schokken. Voor deze prijs moet je hem zeker niet laten liggen (¤20,-).

Heb jij ook een Kodak Essential flexibel statief / groot, zwart?