Scythe Mugen Review

yori1989 23 juni 2007, 2.035 views

Scythe Mugen

Pluspunten

• Stille fan bijgeleverd
  • Passief koelen mogelijk.
  • Uniek design
  • 5(10eff.) heatpipes.

Minpunten

• Plastic clipjes voor socket 775
  • Installatie kan problemen opleveren
  • Past misschien niet in je case
  • 1 setje fanclipjes

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De Scythe Infinity,

Een van de betere luchtkoelers op dit moment. Hij is niet de allerbeste in reviews of tests waar ze op 1 ding testen, maar de ''overall'' performance en de veelzijdigheid van het product is het een echte winnaar.

De Scythe Infinity, Een van de... of de grootste luchtkoeler op de markt

De package ziet er netjes uit, het springt echt tussen alle verpakkingen uit, de kleurtjes zijn lekker fel en ziet er druk uit! Ze zijn erg trots op hun product!

De verpakking van de Scythe Infinity

De koelers is op het eerste gezicht erg groot en zwaar. Zelfs met alle finnen van aluminium!.
De accessoires zijn prima inorde, je gooit in dit geval de socket 775 clips erin en even wat koelpasta erop.(de koelpasta die meegeleverd is, die is bagger. Ik raad men aan om Arctic silver 5 te gebruiken)
Jammer dat er maar 1 setje clipje bij zit voor de fan. Deze moet je dan weer bij bestellen, ze hadden er bijvoorbeeld 2 setjes bij kunnen doen, maar... 'tis een klein iets moet ik je toegeven :)

De scythe Infinity houdt mijn E6320 cpu koel op een snelheid van 2,52ghz. Met een voltage van 1.35V komt hij zeker niet boven de 40 graden uit!(tenzij het erg warm weer is) De fan draait dan constant op 800rpm.

De fan is zeer stil te noemen, zelfs op zijn maximale snelheid(1200rpm) maakt hij wienig lawaai, op 800rpm is hij 'echt niet te horen, en daar ben ik blij mee.

De installatie was niet zon issue bij mij, het kan wel erg krap worden in je kast met deze koeler.
De socket 775 clips zien er niet heeeel erg sterk uit(de standaard plastic pinnetjes de intel ook gebruikt voor haar boxed koelers)
De koeler is er nog niet af gevallen, ik verwacht dit ook niet. Alleen had ik liever een manier gezien met metaal.

Hij krijgt van mij een 8/10 rating,

Heb jij ook een Scythe Mugen?

Goede review , ik bezit de Scythe Ninja en vind het bevestigingsmechanisme ook niet je van het, de Ninja is gelukkig een stuk minder zwaar als de Infinity :)
Nette review. Ik deze koeler op een opteron 165 zitten en ik ben er erg tevreden mee. Installatie op een s939/ AM2 bord is heel makkelijk, een kwestie van 2 clipjes vastzetten. Temperatuur (met arctic silver5) is 35 idle en 48 load met de opteron 165 @ 3GHz .
Een van de beste luchtkoelers in mijn ogen, een aanrader ;)
Op een AM2 monteren vind ik inderdaad redelijk simpel. Een ander verhaal is socket 478, dit ging iets lastiger omdat de socket 4 punten heeft om te klemmen. Al met al is het gewoon een questie van even door hebben hoe het moet en dan is het een geweldige cooler, Stil, koelt goed en past in verband met zijn grootte nog verbazendwekkend goed in/op de meeste kasten/mobo's. :*)
Deze cooler wil ik ook gaan kopen, iemand enig idee of hij in een ThermalTake Armor Big case past? alvast bedankt!

Goede review trouwens.
Nette review, Ik heb ook de Infinity in een Antec Nine Hundred case.
Ik moet zeggen, het is een joekel van een koeler, maar wel 1 die zeer goed zn best doet.

Het was ook 1 vd weinige koelers die op mijn Striker Extreme paste, i.v.m. de heatpipes rondom de cpu. Ik heb verschillende andere cpu koelers geprobeerd, maar de echte grote koelers wilden niet passen.

En om even te reageren op Charlieevs ik heb hem bij iemand anders ingebouwd in een Thermaltake Xaser III en dat paste maar net. Dus trek je conclusies.
Mooie koeler inderdaad. Doet goed zijn werk. Ik kon de stock Intel cooler vervangen door de Scythe Infinity zonder het moederbord uit de kast te hoeven schroeven. Koste wat moeite maar ging wel. Later toch weer even het blok van de processor afgehaald om te zien of de pasta goed zat. Die moeite had ik niet hoeven nemen want het zat prima. Helaas blijkt dan hoe lastig de Infinity kan zijn:
- het blok is zo groot dat je in een midi-tower nauwelijks ruimte hebt om de clips waarmee het blok in het mobo zit, los te maken
- bij herinstallatie moet het mobo er echt uit want bij mij begonnen de clips wat te verbuigen bij herinstallatie. De druk die je moet uitoefenen is zodanig dat dit bijna alleen te doen is als het mobo eruit is.

Maar goed, eenmaal op zijn plek is er niks aan de hand en is het ding prima!
Ik haal het hele moederbord er altijd uit, simpelweg om het feit dat ik dan een beter zicht heb of dat alles goed zit, of niet.

Ik raad sowieso aan om even rustig voor de installatie van de koeler te gaan zitten, want als je 1 van de clipjes niet goed doet dan krijg je torenhoge temps :P

Ook zijn die plastic clipjes erg broos, het kan gebeuren dat je dus bijv( het puntje \|/ dat die ene plastic puntje op het moederbord drukt dan krijg je dit -|/ waardoor hij kan breken