Specificaties 2" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG GX200 Zwart Review

kjiratsiekoedel 7 oktober 2011, laatste update op 7 oktober 2011, 186 views

LG GX200 Zwart

Pluspunten

• accuduur
  • dualsim
  • goed gebouwd
  • op te laden met micro USB

Minpunten

• woordenboek uitbreiden met SMSsen
  • hoofdletters invoegen met SMSsen
  • geluidseffecten moeten aan blijven om ook nog een wekkerfunctie te hebben

Deze telefoon heeft mijn vriendin sinds 3 weken in haar bezit. Het is een quadband dualsim telefoon met zoals bekend een goede accuduur. De telefoon doet op zich gewoon wat hij moet kunnen.

Qua functies werkt 't bijna allemaal gewoon zoals te verwachten. Drie opmerkingen:
-met SMSsen is er wel een probleem. Zodra je een woord typt dat hij niet kent, dan kan je dit niet direct opslaan. Je kan slechts met een omweg een woord aan het woordenboek toevoegen. Erg onhandig.
-Ander probleem met SMSsen is het hoofdlettergebruik. Een woord is in kleine óf in hoofdletters. Om alleen de eerste letter als hoofdletter te doen moet je ook wat omslachtige dingen doen.
-Als je de geluidseffecten uitzet zodat je geen bliepjes meet krijgt als je bijvoorbeeld een keuze hebt gemaakt in een menu (en wie doet dit niet...), dan maakt je wekker ook geen geluid meer. Denk hier dus aan.

De telefoon is aangeschaft ivm een wereldreis. Daarvoor zal hij ook wel uitstekend zijn werk gaan doen. Maar hij is dus nog niet perfect. Een kleine firmwareupdate zou 'm perfect maken.

Heb jij ook een LG GX200 Zwart?

Ik herken inderdaad het probleem met sms'en. Nieuwe woorden toevoegen werkt bijzonder moeizaam en het hoofdletter gebruik is ook vreemd.

Het probleem met de wekker heb ik in ieder geval niet, ik heb de bliepjes etc ook uit maar de wekker doet het prima.

De accuduur blijft episch. Bij normaal gebruik haal ik zeker 10 tot 14 dagen zonder te laden en het dual-sim gebeuren werkt prima.
Nog even een update:
-we zijn op reis gegaan met twee van deze toestellen.
-1 heeft de handwas niet overleefd (on niet worden gerepareerd bij de vele telefoonsoldeershops in de 3e wereld, dus echt stuk)
-de ander gaat nog trouw mee op reis/vakantie/werktrips & blijft solide
-de accuduur blijft goed
-'t scherm is van wat zacht plastic en krast snel. Aangezien er ook niet veel te zien is op 't scherm niet echt een probleem
-de telefoon blijft een aanrader voor op reis!