Specificaties en 1.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

LG LSM-100 Review

Jules Graus 6 oktober 2011, laatste update op 6 oktober 2011, 1.453 views

LG LSM-100

Pluspunten

• Scanner en muis in een apparaat
  • Snel en nauwkeurig
  • Mooi Design
  • Tot 300 DPI
  • Niet beperkt tot A4 formaat zoal de meeste scanners
  • OCR (Tekstherkenning)
  • Kan Tabellen herkennen en reproduceren in documenten
  • Kan afbeeldingen in verschillende formaten opslaan
  • Kan direct naar .doc (word documenten) opslaan

Minpunten

• Ergonomie (ligt niet zo super in de hand)
  • Scangeheugen op de hoogste resolutie naar mijn mening iets te snel vol
  • Stugge kabel. Hieraan moet je wennen

Van dit product heb ik ook een video review gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=cF8g0rH2hww

Beste lezers,

Dit is mijn review van de LG LSM-100. De LSM-100 is een muis voor je computer met een ingebouwde scanner. Druk simpelweg op het scan knopje aan de zijkant van de muis en scan tekst, foto's en documenten in. Als je klaar bent met scannen druk je nogmaals op de scanknop en dan kun je kiezen wat je gescand hebt in een menu. Kies bijvoorbeeld tekst en de tekst word geplakt op de plaats waar je cursor op dat moment staat. Bijvoorbeeld in word. Je tabellen inscannen en deze tabellen reproduceerd hij dan precies op je computer!

Als je dingen inscand zie je op het scherm wat je daadwerkelijk inscand. Links in de hoek zie je een balkje dat in het begin vol is. Dit balkje is het scangeheugen. Als je beweegt en dus meer inscand dan loopt dit balkje leeg. Op de laagste resolutie kan hij nog steeds perfect tekst inlezen en gaat dat balkje niet zo snel leeg als op de hoogste resolutie.
Op de hoogste resolutie kun je ongeveer een halve A4 pagina inscannen en op de laagste resolutie kun je ongeveer een A3 vel inscannen.

Wie al eens met optical character recognition (OCR) programma's heeft gewerkt weet dat deze programma's niet altijd goed werken. Sommige letters en tekens worden niet goed herkent met als resultaat dat je nog redelijk wat tijd erin moet steken om je tekst goed te krijgen. Dit valt bij de LSM-100 reuze mee. De OCR software werkt heel goed en snel. Je kunt een of meerdere herkenningstalen inscannen zodat hij de tekst natuurlijk goed kan lezen.

Het design van de muis vind ik persoonlijk best mooi. Alleen is hij niet super ergonomisch. De simpele logitech muis ligt toch wat fijner in de hand. De vorm van de muis is dus gewoon een beetje raar en daar moet je aan wennen. Het kabeltje aan de muis is een klein beetje dikker en stugger in vergelijking van de gemiddelde muis. Ook hier moet je eventjes aan wennen. Maar op de 2de dag was ik er alweer aan gewent.

Ik heb de muis ook op een glazen ondergrond geprobeerd en dan werkt hij niet. Er zijn de laatste tijd muizen op de markt die dit wel kunnen. En ik had verwacht dat LG dit ook wel in de muis zou stoppen. Maar waarschijnlijk zou hij dan te duur worden.

De LG LSM-100 heb ik gekocht voor 99 op 04-10-2011 en hij is dus prijzig voor een muis. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat je ermee kan scannen. En dan vind ik de prijs redelijk. Ik zou hem zo weer kopen.

De meegeleverde software werkt perfect. Je kunt op het scan knopje drukken en het bijgeleverde programme laat zien wat er onder de muis ligt en wat je scand. als je klaar bent met scannen kun je het ingescande bijsnijden en draaien mocht dat nodig zijn zodat je alleen krijgt wat jij wil. Daarna kun je de tekst en plaatjes waar je maar wil invoegen.
Of je kiest voor de optie delen. Je kunt dan direct die ene foto of tekst naar twitter, facebook of flickr sturen. Of je kunt hem naar je E-mail programma sturen zodat je het naar iemand kan doorsturen.

Ook kun je in verschillende formaten opslaan zoals .jpg(plaatje), .png(plaatje), .doc(word document).
Wil je het bestand afdrukken dan kan dat ook direct.

De muis is zeer handig wanneer je mobiel bent zoals ik. Je hoeft geen grote scanner mee te nemen of all-in-one apparaat (niet dat ik dat deed, maar je weet maar nooit). Het zit gewoon in de muis! Denk maar eens na. Iemand heeft op een vergadering een aantal notities gemaakt die je ook wel kan gebruiken. Scan het even snel in en dan heb je ze zelf ook. Of op school als je vragen uit een boek moet overschrijven en dan beantwoorden. Pak je muis, scan de vragen in en stuur ze naar een word document en klaar! Of mischien moet je iemand een belangrijk document doorsturen. Scannen maar!

Ik vind het persoonlijk een prachtding en kan hem iedereen aanraden!

• Asus K93S laptop
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een LG LSM-100?

Bedankt voor je videoreview,
Hij is erg duidelijk, en het laat goed zien hoe het allemaal in zijn werk gaat!
Ik ga hem ook aanschaffen maar niet om hem in te zetten als muis. Ik wil hem als snelle mobiele scanner op mijn bureau hebben staan. Als ik een snelle schets op papier heb gekalkt kan ik heel gericht alleen dat stukje snel inscannen en weer verder gaan. Bedankt voor je review!
Thanx voor de review! Ik heb er 1 gewonnen en miste wel een scanner thuis dus ik ga het proberen! :)
Mooie review! Bestaat er ook een mogelijkheid om het scangeheugen uit te breiden? Ik zou zo snel niet kunnen bedenken waarom het niet zou kunnen...
Software updates en meer Ram geheugen installeren 😊