Specificaties 7" (800x480), Android 2.3, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB250 Zwart Review

bebbet 6 oktober 2011, 5.353 views

Yarvik TAB250 Zwart

Pluspunten

• Speelt veel formaten af
  • Kan meer dan een MP4 speler
  • Zeer lage prijs

Minpunten

• Getjar market is geen market en functioneert niet
  • Geen Flash
  • Veel apps haken/lopen vast

Voor de prijs van deze tab kan er weinig mis gaan, maar er gaan wel dingen mis!

De getjar 'market' bijvoorbeeld is niet wat je met de android market gewend bent. Bij mij functioneert deze zelfs helemaal niet (zelfs na meerdere keren factory reset).
De meeste apps (heb ik van een vriend gehoord) zijn gewoon snelkoppelingen naar de mobiele site van het 'programma' als youtube, hotmail, twitter. Weinig interessant dus.

De internet ervaring is ook gammel, zo is er geen flash support en gaat het downloaden nogal eens mis.

De tab en batterij communiceren niet goed, onder het opladen veranderen de widgets/waardes niet. Na een reboot weet je pas waar je aan toe bent. Dan gaat het wel langzaam naar beneden maar ook dan weet je pas na een reboot 'zeker' waar je aan toe bent. Het beste kun je nog naar de Volts kijken bij een app en dat afzetten tegen li-ion accuspanning om een (even zo goede of betere) indicatie te krijgen dan de tab je voorschoteld.

Deze tab heeft toch ook goede kanten, het beeld is helder en scherp, geluid kan best hard en in combinatie met oordopjes ook best vol.
Streamende beelden via VLC Direct (aanrader..) zijn zeer goed en zit nauwelijks een hapering in.

Ook apps die je vind op het internet werken wel, maar een angry birds gaat niet werken bij het opstarten loopt de tab al vast.

Conclusie, wil je films kijken in meerdere formaten dan een MP4 speler, is dit een goede koop. Hij kan iets meer dan zo'n MP4 speler. Een gemiddelde android smartphone is sneller en beter.

Heb jij ook een Yarvik TAB250 Zwart?

er is een hele mooie rootmod uit voor de tab211 (werkt ook op de 250 en de 410). verhelpt de meeste problemen. makkelijk te doen. heb het vanochtend uitgevoerd op mijn tab211, omdat ik een extern usb-toetsenbord niet werkende kreeg. een of andere typmiep van yarvik (sweex/i.t.works/qtek/etc) wilde mij vertellen dat een simpel usbtoetsenbord niet werkt. heb een email teruggestuurd dat ik een IT-bedrijf run en zo'n 52 verschillende usb tobo's hier heb liggen waarvan ik het gros al had geprobeerd (geen antwoord gekregen hierop). na de rootmod werkt het fantastisch. dus misschien een tip voor je, kijk maar op www.xda-developers.com
waar op xda staan ze precies?
Ik heb zelf de Yarvik ook geprobeerd als veredelde e-reader voor op vakantie, maar ik heb hem zelf ook na 2 dagen ingewisseld, het scherpe beeld uit deze review herken ik totaal niet, ik vond de letters in de e-pubs zo had vlekken en blurren dat ik het welgeteld 15 minuten heb volgehouden, angry birds werkte bij mij daarenegen wel als een trein.

Ik heb dan ook een Archos e70 B voor mijn vrouw gekocht en die gebruikt deze reader voor al haar boeken teegnwoordig, er wordt geen echt boek meer gekocht zo goed bevalt deze e-reader van 79 euro.

Een leuk idee deze budget tab, maar voor 100 euro meer heb je een degelijkere tablet die wel fatsoenljik leest en draait en waar je echt veel meer plezier uit gaat halen.
Ikzelf heb een pricewatch: Archos 80 G9 8GB 1GHz (501898)
Aangeschaft en heb er geen dag spijt van.
doe er ook nog even een review van de archos 80 G9 bij ;)
Zowel Angry Birds als e-reader werken prima. Vooralsnog download ik de apps via de nieuwsgroepen maar zou graag bij de normale Android Market willen. Ik wil alleen niet met al die roms aam het klooien.

Wat zijn de mogelijkheden? Kan ik niet een andere android phone emuleren en doen alsof het apparaat een andere is?

Het apparaat vergt wat gewenning maar ik ben dan ook nog helemaal geen Android gewend. En tja niet alle apps werken, maar de genen die werken doen het dan ook prima. TV gids is goed en ook de de kranten lezen werkt uitstekend. Het abonnement kan stop gezet worden. Inmiddels ook al flnk wat boeken gedownload en werkt dus ook prima. Nog niet films proberen te kijken met een koptelefoon via een externe-HD. Moet ook nog proberen. XBMC media controle nog niet aan de praat. Applicatie werkt wel maar op de e.o.a. reden nog niet werkend (moet nog wat stoeien denk ik). Wat ik graag wil is m'n Dune-HD aansturen, echter heb ik de app nog niet buiten de Android market gezien.

Vooralsnog prima apparaat. Geweldig om m'n zoontje van net 3 al Angry Brids Rio te zien spelen en ook nog eens 3 sterren halen op levels :)