Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF900-Cu LED Review

DoubleJOnline 3 augustus 2007, 1.635 views

Zalman VF900-Cu LED

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Makkelijke installatie, binnen 15 minuten klaar voor de gewone leek zoals ik.
  • Naar mijn maatstaven, zeer stil.

Minpunten

• Geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Na mijn PC ondertussen al enkele maanden in huis te hebben begon ik mij langzamerhand steeds meer te storen aan de stofzuiger die naast mijn PC stond. Ik heb de knoop maar doorgehakt en maar eens gekeken wat nou zoveel kabaal maakt. Grote boosdoener was mijn videokaart, dus ik maar eens ff rondspoken op internet.
Na wat reviews onder andere ook hier op tweakers.net te hebben gelezen kwam ik bij deze ZALMAN VF-900 CU-LED. Ik heb voor de LED versie gekozen, omdat deze dezelfde kleur heeft, als die van de rest van de leds in mijn kast(blauw).

Na mijn pakketje te hebben afgehaald, gelijk geinstalleerd op mijn ASUS 7900 GT Top

De installatie.

Alles was keurig netjes aanwezig in de verpakking, de handleiding vond ik zeer duidelijk.

Eerst maar eens beginnen met de oude koeler te verwijderen. Verwijderen van de koeler ging op het connectortje van de stroomvoorziening na, zeer makkelijk. De bijgeleverde handleiding verteld je precies wat je elke stap moet doen, en bevat ook zeer duidelijke afbeeldingen hierbij. Bovendien waren op de site van zalman ook installatie video's beschikbaar, welke erg hielpen bij de installatie. Ik was zelf verbaasd over het gemakt waarmee je deze koeler op de kaart kon zetten, en was dan ook al na een kwartiertje klaar.

Testen die hap.

Toen ik mijn PC aanzette was het even een heel angstig moment... "ik hoor niks, dit is niet goed....". Ik kijken even in mijn kast en zie dat het waaiertje vrolijk zit te draaien, en netjes blauw zit te schijnen... "gelukkig alles werkt :-) ".

Voordat ik de nieuwe koeler op de kaart heb gezet, eerst eens ff wat temperatuur testen gedaan, en was verbaasd over de temperaturen:
Als ik de PC opstarte en even idle liet draaien was mijn kaart 58 graden. Veel warmer dan ik zou denken.
Dan maar even een tijdje gamen. Na mijn gamesessie was mijn kaartje gestegen naar 78 graden....

Na de montage van mijn nieuwe koelertje maar weer getest. Na ook hier weer een tijdje windows idle te laten draaien, maas mijn kaart nu slechts 48 graden, 10 graden kouder. Ook na mijn gamesessie waarbij ik dezelfde game, met dezelfde maps had gespeeld, was mijn kaart 68, 67 graden. Ook weer 10 graden kouder.

Besluit

Al met al ben ik zeer blij met mijn kaartje, hij is mooi stil en het blauwe led licht past mooi in de rest van mijn kast. Ik overweeg nu ook al mijn voeding en processor koeler onderhanden te nemen omdat deze nu eene hels kabaal hebben, invergelijking met mijn zalman koelertje. Ik ben zeer tevreden met dit kaartje :-) .

Heb jij ook een Zalman VF900-Cu LED?

Met welke videokaart heb je hem gebruikt??
Inderdaad raar dat je niet eens vermeld op welke videokaart je hem gemonteerd hebt
owh sry, helemaal vergeten.

ASUS Geforce 7900 GT TOP
Had je de fanmate voluit draaien of niet? ;)
Doe je goed op een 7900GT dan ... not

Ik heb hier 2x 7900GT in SLI, beide met een VF900 erop, ze idlen op 34/35 graden en stressed op 42 ...
Inderdaad, die van mij kwam niet boven de 45 uit (terwijl de Fanmate op zijn zachtst stond). Weet je zeker dat de koelpasta goed zit?

[Reactie gewijzigd door Jakkus op 4 augustus 2007 10:23]