Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG M208WA-BZ Zwart Review

FHHNewbie 21 juni 2007, 2.169 views

LG M208WA-BZ Zwart

Pluspunten

• Goede breedbeeld video monitor, goede TV functies, Goede PC monitor.

Minpunten

• Tot nu toe geen negatieve eigenschappen of tegenvallers kunnen vinden

Ik heb deze multifunctionele monitor gekocht als PC monitor en als breedbeeld HD TV voor op een digitale satelliettuner. Alle video aansluitingen zitten erop. HDMI kan via een verloop adapter op de DVI ingang worden aangesloten.

Verrassend goede beeldkwaliteit. Scherp en contractrijk TV beeld.
Als PC monitor prima specificaties natuurlijk. Alles werkt zoals het moet.
(ik heb wel de Omega drivers moeten installeren om de native 1680x1050 resolutie aan te kunnen, dat is nodig want met andere resoluties is het beeld zoals gebruikelijk bij TFT's niet om aan te zien)

Als TV is dit soort combi's toch meestal een compromis.
Niet deze dus. Een prima scherp TV beeld. Zowel op de satelliet tuner (Topfield) als op de analoge kabel.

Voldoende instelmogelijkheden voor beeldkwaliteit en beeldformaat.
Een prettige auto functie voor TV beeldformaat.

Een prima koop naar mijn mening.

Heb jij ook een LG M208WA-BZ Zwart?

Heeft dit scherm een scart en een component ingang of alleen een scart ingang?
Want als ik op de Nederlandse LG site kijk zie ik er geen component bij staan, wel scart.
Maar in de handleiding die ik heb gedownload (Engels) staat dat het scherm wel een scart én component ingang heeft.
Ik heb LG hierover ook een email gestuurd maar na een week nog geen reactie gekregen.

Want ik zoek een monitor die het allebij heeft, scart én component.

[Reactie gewijzigd door Black-Shadow op 4 juli 2007 02:55]

Deze monitor heeft de volgende aperte video aansluitingen:

DVI-IN
D-SUB - VGA
Composite video
S-Video
SCART
Component Y-Pg-Pr
Antenna In

alle denkbare aansluitingen dus.
HDMI kan via adapter op DVI-IN

Monitor werkt ook prima als HD ready tot 1080i en 720P
Ik heb dit scherm ook gekocht. Bij Pixmania.nl voor bijna 100 euro goedkoper dan bij MediaMarkt. "Ik ben toch niet gek"?! Hahahaha...

Kep de zelfde ervaring als diegene die de review heeft gemaakt. Een aangename verrassing deze LG. Superscherp beeld en ik dan heb ik hem ook nog op de standaard VGA-poort aangesloten. Het beeld is warmer en scherper dan mijn Dell 2405FPW monitor (die alweer 3 jaar oud is) die via DVI is 'geconnect' (is dit een woord?) is. Beide monitoren zijn aangesloten op de zelfde computer.
Dan het TV-gedeelte. Kep er TV-digitaal op aangesloten en dit geeft dan ook fantastisch beeld. Ik ben enorm in mijn nopjes met deze monitor.

Oh, wil je dan toch iets negatiefs horen? Het geluid is niet echt fantastisch. Wat je van een klein tv'tje kan verwachten. Klinkt wat blikkerig. De monitor ziet er wel mooi uit maar de voet doet erg goedkoop aan. Tis goedkoop plastic. Ook het plastic-frame van de tft is plastic met glad oppervlakte waar vette vingervlekken gelijk zichtbaar op worden.

Overall: een top monitor/tv voor een spotprijs...
Is het een TN scherm of iets als MVA, PVA, IPS ?
Ik heb deze monitor een paar dagen geleden besteld. Kreeg 's ochtends de aanbieding email binnen van 4launch. Ik had bij mijn nieuwe computer nog geen TV kaart gekocht en een aparte TV heb ik niet (neemt teveel ruimte in mijn kleine studentkamertje). Omdat ik sind enige tijd veel bezig ben met grapisch ontwerpen en videoediting, wilde ik al een tijdje een widescreen. Dus toen kwam dit binnen en dacht ik, dat is dan dus beide producten die ik wil in één. Snel wat reviews gelezen, waaronder deze, en eigenlijk geen slechte dingen gevonden. Hij zal denk/hoop ik dinsdag binnen komen, kan niet wachten om hem uit te proberen ^^.