OCZ Agility 3 60GB Review

trademark-nl 5 oktober 2011, laatste update op 5 oktober 2011, 2.763 views

OCZ Agility 3 60GB

Pluspunten

• klein, stil, zuinig, goedkoop

Minpunten

• geen bracket, geen goede hulp voor instellen bios

Deze SSD heb ik gekocht bij Alternate, gewoon aan de balie.
Ik kon geen keuze maken tussen de verschillende SSD's van rond de 80 euro.
Ik heb deze dan ook maar puur op gevoel gekocht. Toen ik bij de afhaalbalie stond merkte de verkoper op dat er geen bracket bij zat. De verkoper aan de balie zij van wel. Voor 5 euro extra kon ik er een bracket bij kopen. Toen flitste nog even door m'n hoofd: he dan kan ik net zo goed de Crucial m4 64 GB kopen. Maar door mijn ervaring met alternate had ik er echt geen zin in om de bestelling te veranderen en nog langer te wachten.

Aangezien ik er van hou om 2de hands spullen te kopen heb ik mijn nieuwe SSD aan wat verouderde hardware hangen.
De motivatie voor de aanschaf was: stil, zuinig en snel. Een SSD verbruikt zo'n 2/3 minder dan een HDD.

Gigabyte bordje uit 2007 geupdate (bios). en alles op de juiste wijze ingesteld.
Helaas staat in de gebruiksaanwijzing niks over bios instellingen. Maar je bent een tweaker of niet en google is je vriend.

Instal ging perfect met een Win 7-64 Enterprise. en ik draai er nu een week mee. Inderdaad alles start veel sneller op en af. heerlijk! wat een vooruitgang.

60 GB (55.7 GB in de praktijk) is voor mij meer als voldoende voor deze PC. OS en office en de gebruikelijke update's en Adobe en ik zit aan de 22 GB. Genoeg over voor wat progamma's.
Data staat bij mij Allemaal in RAID op de NAS. Gbit netwerk dus lekker snel en veilig.

Komende week zal ik een wat test draaien met de SSD tov de HDD.

Heb jij ook een OCZ Agility 3 60GB?

Reviews door de redactie