Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 8ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ FP202W Zwart Review

dev10 25 december 2007, laatste update op 6 maart 2009, 1.267 views

BenQ FP202W Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm om te zien
  • Mogelijkheid om te kiezen tussen DVI en D-SUB
  • Heel helder
  • Contrast is goed te merken

Minpunten

• Naar mijn mening komt er vrij veel warmte vrij aan de bovenkant van het scherm

Omdat mijn twaalf jaar oude CRT aan vervanging toe was zat ik al een tijdje te kijken naar een TFT-scherm. Omdat ik zelf een student ben, is de prijs een van de belangrijkste aspecten voor mij.

Nadat ik goed gezocht heb naar een TFT en GoT afgezocht heb, kwam ik uit by de BenQ FP202W. Deze monitor stond in de Pricewatch voor minder dan 200 euro. Ik heb als winkel Salland Automatisering uitgekozen.

Na de betaling via iDeal had ik de monitor zeer snel binnen. In de doos tref ik natuurlijk de monitor aan. Verder zit er een D-SUB, een DVI en een voedingskabel bij. Ook de gebrukelijk gebruikershandleiding zit erbij.

Na het aansluiten van de monitor op mijn toch wel enigzins verouderde videokaart (ATI Radeon 9200 SE) en het aanzetten van mijn computer werkt dit scherm na het instellen van de juiste resolutie perfect. Vergeleken met mijn oude CRT valt duidelijk op hoe scherp dit scherm eigenlijk is. Mijn oude CRT was al zo oud dat het contrast niet goed te zien is. Met deze monitor is dit veel en veel duidelijker dan mijn oude CRT.

Na een hele avond werken op achter m'n computer ben ik ook een stuk minder moe dan dat als ik achter mijn CRT gezeten zou hebben. Dit is voor mij een welkome feature omdat ik vaak tot 's avonds heel laat nog achter m'n computer zit.

Ook het spelen van een spel (NFS:Carbon) gaat ook vrij goed op dit scherm. Vanwege mijn videokaart is het helaas niet mogelijk om dit scherm netjes op native-resolutie te draaien, maar voor mij is dit niet heel belangrijk omdat ik weinig spellen speel. De reactietijd van 8ms is voor mij meer dan voldoende. Tijdens het spelen van NFS heb ik zelf geen ghosting gezien.

Heb jij ook een BenQ FP202W Zwart?

Waar zit de DVI aansluiting?

Volgens de Benq website zit er alleen Dsub15 op.
De pagina die jij laat zien is de product pagina van de FP202Wa en niet de FP202W waar deze review over gaat.
Het heeft een DVI aansluiting aan de achterkant. Ik heb de monitor zelf ook :) (Zwart, niet wit zoals de site)