Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Hellraid 20 juni 2007, 1.746 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Makkelijk schakelen tussen kleur-weergave
  • Inkijkhoek
  • Snelheid
  • Vormgeving

Minpunten

• Menu niet toegankelijk zonder input

Ter vervanging van mijn oude 19 inch CRT laatst dit scherm aangeschaft bij CD-ROMland in Breda. Helaas hadden ze in deze winkel niet veel keuze in 22 inch breedbeeldschermen. Na even rond gekeken te hebben viel mij de kleurhelderheid van dit scherm in positieve zin op. Ditg heeft mij doen besluiten om dit scherm mee te nemen.

Bij thuiskomst, bleek er zowel een DVI kabel als een VGA kabel in de doos te zitten. Op zich zou je dat ook verwachten voor die prijs, echter is het nog steeds niet vanzelfsprekend. Verder zat er het gebruikelijke in te weten: cd-rom met driver, boekje en een netsnoer. Het scherm was verder goed verpakt en beschermt tegen invloeden van buitenaf. Over het scherm zelf zat nog een extra laag karton zodat deze extra beschermt was.

Bij het aanzetten zonder dat er signaal is, blijk je niet in het menu te kunnen komen. Op zich niet dramatisch, echter wel storend.
Verder heb ik geen dode of hotpixel kunnen ontdekken.

Over de vormgeving kan ik redelijk kort zijn aangezien dat voor een ieder persoonlijk is. Ikzelf ben er wel tevreden mee. Vind het er gelikt uitzien alleen hadden de letters aan de bovenzijde iets lichter gemogen zodat deze wat beter leesbaar zijn.

De resolutie is met 1680 bij 1080 voor mij ruim voldoende en van afstand goed te lezen. Het beeld is goed stabiel. Wat mij wel opvalt is het feit dat de auto schakelaar niet werkt als je via DVI kijkt. Zodra je een VGA bron kiest, werkt de auto schakelaar wel.

Ghosting heb ik bij dit scherm nog niet waargenomen. Nog een leuke eigenschap van het scherm is : je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende kleur-weergave standen. Dit kan makkelijk zijn als je toevallig een spel speelt dat wat donker is uitgevoerd. Op die manier wordt dat enigzins gecorrigeerd.

De inkijkhoek is uitstekend. Het begint wat moeilijker te wrden als je een grotere hoek kiest dan 45 graden vanuit het midden.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

De auto funtie is er als je VGA aansluiting gebruikt. Het scherm zoek dan zelf naar de beste instelling voor het scherm. Dit komt omdat VGA een analoog signaal is. DVI daar in tegen heeft dit niet nodig, omdat dit een digitaal signaal is. Het is dus logisch dat de auto-functie niet werk als je VGA gebruikt.