Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-3e Review

Puppypower 20 juni 2007, 837 views

Logitech Z-3e

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Design
  • Constructie
  • Duurzaamheid

Minpunten

• Afstandsbediening zonder volumeregeling subwoofer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Aangezien de Logitech Z-3e nog steeds volop leverbaar is waag ik er maar een korte review aan.

Het simpele feit dat dit setje al een paar jaar op de markt is zegt op zich natuurlijk al genoeg: er is kennelijk nog steeds vraag naar, al heeft Logitech al geruime tijd geleden de Z-4 als 'opvolger' in de markt gezet.

Ik gebruik dit setje sinds maart 2005, op het moment van schrijven dus ruim twee jaar. En ik ben nog steeds erg tevreden.

De keuze voor een 2.1-set was overigens een bewuste. Vooral omdat ik voornamelijk muziek afspeel terwijl ik aan mijn computer werk. Games en films zijn wat mij betreft bijzaak.

De bouwkwaliteit van de Z-3 is prima, lekker zware satellieten en een prima subwoofer, helemaal niets op aan te merken.
Bovendien een - wat mij betreft - lekker design, niet te groot en niet te lomp, eigenlijk een heel onopvallend setje op je bureau.

Kabellengtes en dergelijke zijn met een 2.1-set geen issue, alles kan prima geplaatst worden en per saldo hou je een lekker opgeruimd bureau over.

De afstandsbediening is gewoon lekker via kabel, functioneert prima, heeft echter één nadeel en dat is dat je het volume van de subwoofer niet via de afstandbediening kunt regelen. Daarvoor moet je onder je bureau kruipen, een minpuntje.

Het geluid is prima, en zolang je de subwoofer maar lekker terugregelt ook mooi in balans. In ben géén audiofiel dus verwacht van mij geen uitgebreide bespiegelingen op dat gebied.
Ik denk ook niet dat je perfectie moet verwachten van een setje in deze prijsklasse dus eigenlijk is dat een overbodige discussie.

Al met al een prima set met een prima geluid voor een mooie prijs. Ik denk niet dat je voor dit geld iets beters kunt vinden.

Wat mij betreft een echte aanrader als je voor 2.1 gaat dus!

Heb jij ook een Logitech Z-3e?