Pioneer BCS-313 Review

Pioneer BCS-313

Pluspunten

• Design
  • Geluid

Minpunten

• Opstarttijd
  • HDMI volume regeling
  • Geen aparte knoppen voor functies
  • Geen 5-channel stereo zoals op veel andere Pioneer versterkers

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de BCS-313 sinds een week in huis. Qua prijs-kwaliteitverhouding is dit een prima apparaat. Het geluid is prima, beter dan zijn LG broertje de LG HV751. Ook vind ik persoonlijk de vormgeving van de speakers van de Pioneer een stuk beter.
Toch zijn er een aantal minpunten aan te merken op dit apparaat. Geen van alle een reden om hem terug te brengen, maar wil ze toch delen hier:

• Opstarttijd. Het duurt ca 20 seconden voordat de BCS-313 wakker is. In combinatie met een Harmony is dat lastig programmeren;
• Als je via een HDMI ingang kijkt, en het volume verandert, zie je dit niet in beeld;
• Geen aparte knoppen om functies (HDMI 1,2, Radio, iPod etc.) te kiezen. Ook weer icm een Harmony erg lastig. Wellicht zijn deze er wel, maar nog niet bekend in de Harmony database;
Verder is er nog een probleem met HDMI 1 welke al bij Pioneer ligt: In combinatie met mijn Amino A140 op HDMI1 stottert het geluid bij het zappen gedurende 30 seconde.

Update: Op de Harmony als XV-BD707 instellen en dan via Harmony Software 7 (dus niet de online variant) de ingangen aanpassen. Dan werkt het wel!

• Amino A140 Setop box
  • LG TV LX32 HD Ready

Heb jij ook een Pioneer BCS-313?