Kingston SDHC 32GB Class 10 G2 Review

Frijns.Net 3 oktober 2011, laatste update op 3 oktober 2011, 1.548 views

Kingston SDHC 32GB Class 10 G2

Pluspunten

• Snel genoeg om full hd 1080p (50fps) film mee op te nemen
  • Bestand tegen vliegveld scans (USA)

Minpunten

• Nog niks tegen gekomen.

Twee van deze kaartjes heb ik mee genomen op mijn vakantie en gebruikt in mijn digitale video camera (Panasonic SD90).
Hierbij heb ik enkel op full HD (1080p) resolutie gefilmd met 50 frames.
Thuis had ik al even getest of de kaartjes dit aan konden en dat was geen probleem.

Terug van vakantie zijn alle bestanden zonder problemen uit te lezen en te kopiŽren naar mijn PC.
Ondanks alle scans waar de camera tas met de kaartjes doorheen moest op de heen en terug vlucht, zijn alle gegevens zonder fouten bewaard gebleven.
Ook heb ik de volledige capaciteit van 32GB kunnen benutten zonder dat dit problemen gaf.

Het materiaal dat ik al gezien heb is allemaal zonder storing of haperingen opgenomen.

Hoe de kaartjes zich op lange duur houden kan ik nog niet zeggen, maar ze zijn geschikt om mee te nemen op vakantie en werken in zowel hogere (40 graden) als lagere (5 graden) temperaturen zonder problemen.

Heb jij ook een Kingston SDHC 32GB Class 10 G2?

Je zegt dat het snel genoeg is voor Full HD.
Maar dat is volgens mij AVCHD formaat opslag.
En daar is volgens mij zelfs een Class 4 kaartje snel genoeg voor...
Dus tja....
Niet eens een melding hoe snel de pc het overpompt met welke hardware...
Deze review is voor mij van geen betekenis.
Nou als ik de specs even bekijk voor het opslaan van full HD:

AVCHD - 1920 x 1080 - 28Mbps,
AVCHD - 1920 x 1080 - 17Mbps,
AVCHD - 1920 x 1080 - 13Mbps,
AVCHD - 1920 x 1080 - 9Mbps,
AVCHD - 1920 x 1080 - 5Mbps

Dan moet het kaartje in de hoogste stand toch 3,5mb per seconde kunnen wegschrijven.
Dat zou met een goed class 4 kaartje dan inderdaad moeten lukken, maar iets meer speling is toch altijd wel prettig.

Bron o.a.: http://www.zdnet.com/revi...nasonic-hdc-sd90/34468647