LG L194WT-SF Zilver, Zwart Review

Puppypower 19 juni 2007, 622 views

LG L194WT-SF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Leveringsomvang (dus k de DVI kabel standaard)
  • Pure eenvoud
  • Geen pixeldefecten

Minpunten

• Lichte backlight-bleeding (niet storend overigens)
  • Op standaardinstellingen (voor mij) veel te helder

Na jarenlang op het vertrouwde 4:3 formaat te hebben gewerkt vond ik het toch tijd eens een keer voor breedbeeld te kiezen.

Dit mede ingegeven door het feit dat ik nogal eens met applicaties werk die wel baat hebben bij een beetje 'breedte', denk maar eens aan Excel of SPSS.

Daarom dus op zoek naar een niet al te dure widescreen monitor. En dat is dus mijn huidige LG geworden.

Aankoopargumenten:
1. Prijs (tenslotte m'n eerste widescreen, wat de boer niet kent...)
2. Design (geen fancy gadget maar een monitor-monitor)

Al met al kan ik zeggen heel tevreden te zijn. Waarbij ik meteen maar moet aantekenen dat ik mijn monitor toch vooral gebruik voor applicaties als Excel en SPSS. Dus kleurechtheid en dergelijke spelen in mijn situatie niet echt een rol.

Out of the box was de monitor wel rg helder. Maar dat is goed bij te regelen. Geen pixeldefecten (ook niet na 9 maanden gebruik).

Over het design kan ik kort zijn: wat mij betreft prima. Gn gadget-waarde op je bureau maar lekker zakelijk.

Niet of nauwelijks verstelbaar, maar in mijn situatie is dat geen probleem. Ook voldoende degelijk, dat zit wel goed dus.

Tja, wat moet ik er van zeggen?

Gewoon een prima monitor voor een prima prijs. Incidenteel gebruik ik 'm ook wel om wat mee te gamen, en ook dat gaat prima, dus per saldo een prima all-rounder.

Heb jij ook een LG L194WT-SF Zilver, Zwart?

Mooie review kort en zakelijk. Ik heb deze monitor ook en ben er net zo als jij tevreden mee ;)
Dit is inderdaad een goede monitor, heb hem zelf nu ook een aantal weken in gebruik en ben er erg goed over te spreken. Wat betreft die standaard helderheid, dat ben ik ook met je eens. ;)
Ik heb er 2 van maar ze bevalle perfect. Vind alleen het menu van de scherme mega onhandig!