Antec New Solution NSK2400 Review

jefklak 19 juni 2007, laatste update op 19 juni 2007, 712 views

Antec New Solution NSK2400

Pluspunten

• 3-chamber systeem werkt bevorderend,
  • optische schijven verwijderen en insteken is heel eenvoudig,
  • stock fans en PSU zijn zeer degelijk!

Minpunten

• slechts 2 HDDs mogelijk,
  • voor sommigen te klein: zonder organisatie een "cable mess"

Kwaliteit voeding Score: 5
Deze case kocht ik aan om van mijn oude AOpen HQ45 af te zijn. Deze maakte zoveel lawaai dat het leek alsof ik perm. een stofzuiger op mijn kamer had staan, die nog in het stopcontact zat. De voeding was ook meer dan 5 jaar oud, en de stock P4 koeler maakt ook wat geluid. Het was dus gericht om een geruisloze oplossing te maken. Eerst en vooral: koop de case niet als ge je graag wat HDDs plaatst, of veel plaats nodig hebt! Er kan bijzonder weinig in, maar dat is voor mij net goed. Gelukkig zijn er plaatsen voor 2 CD/DVDRW spelers aanwezig. Het optische schijven systeem is trouwens bijzonder handig: da's een extra component dat je in/ en uit kan schuiven, om makkelijk devices in- en uit te halen!

De case zelf is onderverdeeld in 3 grote delen: PSU/optische schijven, moederbord kamer en HDD kamer. Deze houden de warmte van het ene apart van het andere, wat heel goed werkt. De stock coolers van antec kunnen op 3 standen ingesteld worden, geen undervolt modding nodig. Alhoewel op Medium en high deze dingen enorm veel geluid maken, maar low x2 werkt meer dan genoeg. De HDD kamer bevat silicone voetjes zodat HDDs geen vibratie geluid produceren. Het kostte me wel meer dan een uur om alles in elkaar te zetten aangezien het een geknoei met kabels is. De stock PSU (ook antec natuurlijk) is vrij geluidsloos, maar niet echt stil.

Het leukste aan deze case? Stijl vanbuiten, compact Ún goed georaniseerd vanbinnen!

Heb jij ook een Antec New Solution NSK2400?

Mooie review. Persoonlijk vind ik de stock TriCools best wel stil.