Nokia X3-02 Touch and Type Zwart Review

martin778 1 oktober 2011, laatste update op 1 oktober 2011, 1.009 views

Nokia X3-02 Touch and Type Zwart

Pluspunten

• Licht en dun
  • Combinatie van touchscreen en keypad
  • WiFi
  • Accuduur

Minpunten

• Opnamekwaliteit
  • De verf gaat er toch vrij snel van af

Ik heb de X3-02 inmiddels al een paar maanden in gebruik en wil graag mijn ervaringen met deze telefoon delen met anderen. De X3-02 kocht ik als vervanger van mijn overleden SE K810i ( die heeft de strijd tegen de Noordzee verloren :+ ).

Waarom juist deze?
De keuze in telefoons onder de 150 euro was ruim, toch ging ik voor de Nokia X3-02.
Een van de belangrijkste reden was voor mij de WiFi zodat ik snel mijn e-mail kan checken en de combinatie van de touchscreen met daarnaast een gewone keypad vind ik, met mijn grote vingers echt een goede oplossing.

Pros
Het SMSen gaat erg gemakkelijk dankzij de gewone keypad en als het nodig is om in de menu snel te scrollen en browsen, gebruik je de touchscreen. In de X3-02 zit een vrij simpele Symbian S40 OS maar de interface is lekker snel, niks van de traagheid wat je bijvoorbeeld bij de N96 tegenkomt, scrollen en dergelijke gebeurt vloeiend.
De telefoon is bij mij in 6 maanden tijd ook nooit gecrasht, wel een paar keer op de grond belandt maar viel nooit uit.

De batterij is prima, een keer per week opladen is bij normaal gebruik meer dan genoeg, de telefoon laadt ook vrij snel op, ongeveer 3-4 uur.

Cons:
De Nokia X3-02 heeft natuurlijk ook een paar minpunten. Het toestel voelt wel solide aan maar de lak gaat er veel te snel van af, zeker bij de bovenkant van het scherm omdat die een beetje uitsteekt, na 3 maanden zat er ook een barst op de camera, dat is mij nog nooit overgekomen in andere telefoons. Helaas is de camera daardoor onbruikbaar geworden.

De camera is een simpele 5Mpix zonder AF en is simpelweg slecht, een paar jaar oude Sony Ericsson me t een 3.2Mpix camera met autofocus maakt veel mooiere foto's dan de Nokia. Verwacht dus echter geen wonderen van de camera in de X3-02.

Het bekijken van Youtube filmpjes is wel mogelijk maar de geluidskwaliteit van de filmpjes valt zwaar tegen, bovendien is het nogal onhandig om een filmpje op te zoeken en te openen.

Ik ben wel tevreden over deze telefoon maar vanwege de slechte camera krijgt de X3-02 maar drie sterren. Het is een simpele, degelijke telefoon zonder toeters en bellen.

Heb jij ook een Nokia X3-02 Touch and Type Zwart?