Acer AL2216WSD Zilver Review

Snoekebeest 18 juni 2007, laatste update op 19 juni 2007, 1.060 views

Acer AL2216WSD Zilver

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooie kleuren
  • Weinig ghosting

Minpunten

• Pieptoon in stand-by en uit stand
  • 1 pixel defect
  • Blacklight leakkage

Een korte beoordeling over het scherm van mijn kant.

Reden van aankoop;

Ik kon dit scherm voor een redelijk prijsje krijgen en heb hem toen maar uit het 'rek' gepakt. Mijn eerste keuze was een Samsung 226 maar die zijn nogal slecht leverbaar en ik had toen een nieuw scherm nodig maar ik had achteraf beter een paar weken kunnen wachten.
Eenmaal uit de doos;
Ik haalde hem uit de doos en sloot het spul aan en kwam al gauw tot de ontdekking dat er precies in het midden van het scherm een luie pixel zat...
Verder zaten er nog in de doos wat stekkers bij (3 soorten voeding stekkers, waaronder de nieuwe ‘EU’ stekker) en natuurlijk de nodige papieren en cd’tje.
Nadat ik de kleuren had bijgesteld (die eigenlijk wel fel overkomen de eerste weken) ben ik eens gaan gamen het was wel wat anders dan op het oude (crt) scherm je zag weer dingen die ik normaal niet zag maar toch viel hier wel wat ghosting te bespeuren maar wat niet als storend kan worden beschouwd.
Ook vind ik dat dit scherm erg veel blacklight leakkage heeft voornamelijk in films is dit goed te zien.
En dit scherm heeft nog een nadeel (voor mij dan). Hij piept in de stand-by en in de uit stand gezien dit scherm in mijn slaapkamer staat vind ik dit erg irritant. De stekker moet er echt uit wil je hier van verlost zijn.

De verdere details;

De verstelling van het scherm is minimaal (erg karig) het voetje is wat aan de kleine kant maar voor mij is dat geen probleem omdat het scherm tegen een schuin aflopend dak staat. Verder is dit scherm slank van vormgeving en in vergelijking met die ouwe crt bak van mij geeft dit scherm een zee aan ruimte op mijn bureau.

Conclusie;

Ondanks dit valt dit bij mij nog niet onder de noemer miskoop omdat dit scherm gewoon (erg) goedkoop is/was maar anders had ik hem zeker terug gebracht of doorverkocht.
Wil je toch wat meer kwaliteit dan kun je beter even verder zoeken en wat meer geld spenderen. Ben je op zoek naar een groot scherm voor weinig geld dan is dit een goede keus.

Heb jij ook een Acer AL2216WSD Zilver?

peiptoon :o :o

en over dooie pixxels; je kan altijd geld terug krijgen en dan weer een nieuwe kopen...
Niet als je em in een gewone winkel koopt. Winkels hebben de plicht niet een product terug te nemen
Zeker niet geldig bij luie pixels..
elke producent van lcd schermen behoudt er zijn eigen regels op na, en de meeste winkels zelf geven daar geen pixelvrije garantie op...

het is namelijk zo dat de producenten geen pixelvrije garanties geven aangezien het productieproces en bijbehorende controles dit niet kunnen garanderen.. Deze zijn namelijk zo ingesteld dat wij goedkope lcd -schermen kunnen kopen en daartegenover moet wat staan (kostenbesparing op productieproces enz)...

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 19 juni 2007 10:10]

Mhaw als ze een beetje klantvriendelijk zijn doen ze dit wel.
Ik had een TFT gekocht bij Computerland in Groningen. Ik had tot 2 keer toe dode pixels.
Het 3e scherm was goed. Ze deden daar helemaal niet moeilijk, en zo hoort het _/-\o_