Panasonic Viera TH-42PV70 Review

tarasNewbie 17 juni 2007, 2.239 views

Panasonic Viera TH-42PV70

Pluspunten

• zeer mooi beeld,degelijk afgewerkt,goede eenvoudige menu's,de snelheid van plasma,de zwartwaarden die beter zijn dan lcd,de goede verwerking van de analoge beeldsignalen (kabel) en prijs verhouding voor het produkt.
  • het goede imago van het merk

Minpunten

• ik mis toch enkele aansluitingen vooraan:vb:koptelefoon of nog de apparte cinch aansluiting voor een subwoofer achteraan,en voor een dvb-t ontvanger dan moet je een andere versie nemen natuurlijk

Inbrandgevoeligheid Score: 5
ik bezit nu wel de 37" versie van deze Panasonic maar uitgezonderd het beeldformaat dat wat kleiner is,is de TH-37PV70 identiek aan de 42" versie.
vooraleer beslist werd deze plasma aan te kopen ben ik gaan vergelijken op beeldkwaliteit met de volgende toestellen:sony kdl 37w2000(LCD),Toshiba 37X3030D (FULL-HD lcd) en de plasma van Panasonic.
de LCD tv"s konden niet tippen aan de beeldkwaliteit van de plasma en dit geldt natuurlijk zeker op het vlak van kleuren,contrast,reaktiesnelheid (tot 5X sneller dan LCD ) en zwartwaarden,bovendien is deze tv op 100hz ingesteld.Het verschil met de FULL-HD van Toshiba in beeldscherpte
kon ik niet onderscheiden op een afstand van 3,5 m
De panasonic th-37pv70 is ook nog eens zo'n 100 voordeliger als de 42"
en voldoet prima.
een aanrader!

Heb jij ook een Panasonic Viera TH-42PV70?

Hmmm... Ik voel me toch wel genoodzaakt te reageren;
Als de review gaat over de 37", zeg dan in de titel ook 37" Waarom zet je hier 42"?

Kort! Je boordeling is kort en behalve wat vergelijkingen worden we er eigenlijk niet veel wijzer van.
Vergelijk het maar eens met andere reviews.

Spelfouten; het is: ".. besloten werd .." niet 'beslist werd'
Na een komma een spatie, dan leest het wat makkelijker.
het is: "voordelinger dan" niet 'als'.
Gebruik eens wat meer hoofdletters ;)

Overigens zou ik voor 100 meer toch echt wel een 42" kopen, m.a.w; is dat wel 100 euro verschil? (geen kritiek, vraag het me gewoon af)
Ik kan bord4kop beamen.
Als je een 37" hebt, kun je gewoon geen review schrijven voor een 42" model. Vaak hebben verschillende modellen gewoon zelfs al verschillende features, laat staan hardware. In dit geval bvb is de resolutie al anders, de 37 is 1024x720 terwijl de 42" 1024x768 is...
Het is zelfs zo dat er verschillen zijn tussen dezelfde formaten in verschillende landen. Een X70, of X71, of V70p enz... lijken allemaal wel dezelfde maar toch zijn er kleine verschillen.

En zoals bord4kop ook zegt: voor slechts 100 prijsverschil zou je toch echt wel stom moeten zijn om nog een 37" te kopen, zeker als je er dan nog 3.5m vandaan zit...

[Reactie gewijzigd door Twixie op 30 augustus 2007 19:25]