Antec New Solution NSK4000 II (Zilver) Review
-Wat zocht ik Ik was opzoek naar een simpelle niet dure kast over een servertje. Vormgevingen e.d. maakt dus niet uit, als de kast maar niet te veel plek in neemt en niet te veel lawaai maakt ben ik blij. Ik koos voor deze Antec kast omdat mijn vorige Antec kast best goed bevald en de RMA van Antec gewoon goed is. -Inbouwen van hardware Wat mij als eerst erg blij maakte is de uitsparing boven in de kast zodat je makkelijk de voeding kan plaatsen en verwijderen, ik kreeg het vermoeden dat er over het ontwerp was nagedacht. Daarna heb ik veel moeite gedaan om mijn ASUS p4p800 moederbord er in te bouwen, het paste net maar had geen milimeter groter moeten zijn, pas dus op met grote moederborden. De hardeschijven kan je in een frame schroeven...
Pluspunten
Uitsparing voor de voeding, de kast zelf is niet groot en lekker simpel.
Minpunten
Moederbord past er nauwlijks in, een van de plekken voor een hardeschijf is onbruikbaar, Als er iets trilt in de kast dat niet wordt opgevangen door rubbertjes trilt de helekast mee en heb je veel lawaai.
Eindoordeel
Ik was opzoek naar een simpelle niet dure kast over een servertje.
Vormgevingen e.d. maakt dus niet uit, als de kast maar niet te veel plek in neemt en niet te veel lawaai maakt ben ik blij. Ik koos voor deze Antec kast omdat mijn vorige Antec kast best goed bevald en de RMA van Antec gewoon goed is.
-Inbouwen van hardware
Wat mij als eerst erg blij maakte is de uitsparing boven in de kast zodat je makkelijk de voeding kan plaatsen en verwijderen, ik kreeg het vermoeden dat er over het ontwerp was nagedacht.
Daarna heb ik veel moeite gedaan om mijn ASUS p4p800 moederbord er in te bouwen, het paste net maar had geen milimeter groter moeten zijn, pas dus op met grote moederborden.
De hardeschijven kan je in een frame schroeven dat je met 3 schroeven los kan maken, 2 van deze schroeven zijn makkelijk los te krijgen, de 3e is niet echt goed met een schroevendraaier bij te komen, zeker niet als je alle pci poorten zou gebruiken. in dit frame zitten 3 plaatsen voor een hardeschijven (voorzien van rubbertjes zodat de schijven niet veel lawaai maken als ze draaien) en 2 plaatsen voor Floppy/zip/* drives. Helaas hebben ze niet aan video kaarten gedacht die tegenwoordig net zo groot zijn als de oude (e)ISA kaarten... Een van van de plekken voor een hardeschijf is dus onbruikbaar.
Als je een hardeschijf op een plek van een floppy drive plaatst trilt de hele kast mee en heb je dus een echte lawaai bak.
Samen gevat.. Ik moet het er maar mee doen.. Maar adviseer deze kast echt niet
Heb jij ook een Antec New Solution NSK4000 II (Zilver)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
De grote 120mm fan die erbij zat is wel weer een pluspunt (en de snelheid kan aangepast worden).
En dan zeg je vervolgens:Ik was opzoek naar een simpelle niet dure kast over een servertje.
Daar horen sowieso geen hardeschijven, want je zegt het al het is een 3,5" externe bay, in een "servertje" zit toch geen grote videokaart???Helaas hebben ze niet aan video kaarten gedacht die tegenwoordig net zo groot zijn als de oude (e)ISA kaarten... Een van van de plekken voor een hardeschijf is dus onbruikbaar.
Als je een hardeschijf op een plek van een floppy drive plaatst trilt de hele kast mee en heb je dus een echte lawaai bak.
/me mompelt iets over het ontbreken van een trekhaak aan z'n Ferrari en slechte hoge tonen uit z'n nieuwe subwoofer.. of is soms iets ergens niet voor gemaakt?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn