Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16GB Wit Review

motzzz 29 september 2011, laatste update op 29 september 2011, 957 views

Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16GB Wit

Pluspunten

• Erg snelle overdracht snelheid
  • Werkt snel met plug n play
  • Prima prijs/prestatie verhouding

Minpunten

• Hij is behoorlijk dik
  • ISO bestanden duren soms lang

Nou hier is die dan! Mijn eerste review :)

Na het drie jaar gebruiken van allerlei gratis meegekregen USB-sticks en andere opslag meuk besloot ik om er zelf een te kopen. Uiteraard met eisen en het liefst een die in de toekomst ook nog mee kan. Toen kwam ik na een hoop lees/schrijf benchmark reviews uit op de Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16 GB.

Hij werkt super, zeker op de USB 3.0 aansluiting op mijn MSI GD65 Moederbord. Hij gaat in combinatie met mijn SSD (OCZ vertex 3) op tot 80 MB/s. Dit varieert uiteraard met wat voor bestanden er worden verplaatst, maar overal zijn de snelheden erg snel.

Ik raad hem zeker aan als je gebruik maakt van USB 3.0 en een SSD. Ter vergelijking is mijn externe HDD, een WD My Passport Essential 320GB 2 tot 3x langer bezig met het overzetten/uitwisselen van documenten. Wat wel nadelig is, hij is wat dikker als normaal. En hij is nogal lang bezig met grote bestanden zoals ISO's, in dit geval is misschien de 32GB/64GB een betere optie.

Mijn conclusie is dat het voor deze prijs/prestatie verhouding en uiteraard de betrouwbaarheid van Kingston een uitstekende USB stick is.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G2 16GB Wit?

Niet erg uitgebreid, maarja wat kan je nog zeggen over een usb-stick! Misschien wat benchmarks?
Ik ben ook wel benieuwd naar wat benchmarks! Of deze nou +/- een 10tje meer waard is dan de Adata USB stick ben ik wel benieuwd naar!