Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter Review

mrc4nl 28 september 2011, laatste update op 28 september 2011, 1.812 views

Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter

Pluspunten

• Levenslange garantie
  • Stabiel op >5 mb/s

Minpunten

• Past niet in bijgeleverde adapter?

Ik had altijd een 8 GBkaartje voor mn mobiel, maar mn muziekcollectie is net wat groter (50GB)
waardoor ik lang niet alle nummers er op kwijt kon.

Waarom deze?
De 32 gb van sandisk was een goede 2e keus, (prijs is nagenoeg hetzelfde)
De reden dat ik voor transcend heb gekozen is de levenslange garantie+classe 4 ipv classe 2,
wat betekend dat mocht de schrijfsnelheid onder de 4mb/s komen dan heb ik recht op een andere :)

Benchmarks.
Ik heb 3 benchmarks gedraaid, de eerste is HDBENCH.
Het kaartje was nog helemaal leeg.Het kaartje zat in een cardreader bij alle benchmarks

Daarna Cristaldiskmark. die ik 2 keer heb moeten doen omdat ik de grootte op 500mb had gezet, hetgeen eeuwen duurt.

Nog steeds op de lege kaart gebenched:

Zoals je ziet is de schijfsnelheid veel lager dan hdbench had aangegeven
maar ik vind 5mb/s schijven nog altijd netjes.

Als laatste de werkelijke schijfsnelheden naar de kaart gemeten.
Nu was ik ook daadwerkelijk de schijf aan het vullen

Conclusie:
De kaartjes van Transcent en Sandisk ontlopen elkaar niet veel van prijs en prestaties.
met beide kaartjes heb je voordelig 32GB (waarvan 30 effectief) aan opslagruimte.

Toch nog wel even een opmerking. ik krijg het micro-sd kaartje niet in de adapter.
en ik wil het ook niet forceren. met mn andere kaartjes had ik hier nooit last van.

verder:
ik heb geprobeerd zo volledig te zijn.ik kan onmogelijk 5 a4'tjes vol met text zetten. hoe kan ik ooit 5 sterren behalen met een simpel product als dit?

Hartelijk dank voor u aandacht en vergeet niet mn revieuw te beoordelen, 3 sterren zou geweldig zijn ;)

Heb jij ook een Transcend microSDHC 32GB Class 4 + Adapter?

ik heb juist dezelfde en er ook tevreden over, geen problemen en meer kan je hierover niet verwachten denk ik (minder ook niet).

bij mij past ie echter vrij gemakkelijk in de bijgeleverde adapter.
Was net op zoek naar een 32GB-kaartje voor mijn nieuwe telefoon.
Leuke informatieve review, helpt mij weer met het maken van een keuze.
thanks.
graag gedaan
als je nog verbeterpunten of vragen hebt ik hoor het graag.
verder:
Ik denk dat 5 sterren voor zo'n product bijna niet haalbaar is, maar je zou eens naar mijn reviews kunnen kijken, ik heb voor 2 SD kaartjes een review van 4 sterren. Niet dat ik hier mee te koop wil lopen hoor, maar vaak helpt het om net iets meer informatie te geven. Wat vind je ervan, wat zijn dingen die je opvallen, klopt het wat de fabrikant uitdraagt met het product?

Maar goed dat je plaatjes gebruikt, dat helpt sowieso :) reviews zonder plaatjes krijgen meestal max 2 sterren :)..

edit: ik heb je review wel 4 sterren gegeven, omdat deze mij helpt met de keuze voor een nieuw SD kaartje, thanks!

[Reactie gewijzigd door p0st op 29 oktober 2011 11:35]

Goede review, ga em zo bestellen, kijken of ik hem wel in de adapter gepropt krijg...
Hey, super review!! Precies de info die ik nodig heb: werkelijke snelheid.
Heb je vijf sterren gegeven voor je review.
Duidelijke review met info die nodig is voor mijn aankoop.
de strerretjes heb je wel verdient.