Panasonic Viera TH-42PV70 Review

Dietbrand 15 juni 2007, 4.984 views

Panasonic Viera TH-42PV70

Pluspunten

• Uitstekend beeld
  • Uitstekend geluid, zonder home cinema
  • Start zeer snel op

Minpunten

• 1080p 'verwerking' maar geen Full HD, verwarrend.
  • Soms 'pixelmassa' zichtbaar (hoofdzakelijk bij niet digitale zenders)

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Deze tv is eigenlijk de TH42PV71E. De extra features omvatten automatische zenderinstelling en een pianolak afwerking.

Ik kocht de tv in mei via redcoon.be. Deze levert vanuit Nederland en komt enkel op woensdag naar BelgiŽ. De tv is al een halve maand in gebruik en tot nu toe zijn er nog geen problemen voorgevallen.

Kabel komt binnen via Digibox van Telenet dus ik maak enkel gebruik van de afstandsbediening van de tv indien ik m'n signaal (Xbox 360) of beeldformaat wil aanpassen. De afstandsbediening is stevig en mooi afgewerkt, hoewel die dus weinig gebruikt wordt.

De tv wordt geleverd met een voet die standaard wordt geleverd bij de 37" en 42" toestellen. De voet en tv worden vastgemaakt met enkele stevige schroeven dus over stabiliteit geen opmerking. Er worden enkele snelbinders bij geleverd om de kabels netjes samen te binden achterop je tv. Deze bevestig je in de daarvoor voorziene holtes achteraan.

De tv geeft een goed beeld hoewel er soms 'pixelmassa' te zien is. Het beeld lijkt uitgerokken over de pixels (zoiets als digitale zoom bij vroegere digitale camera's) maar dit komt zeer weinig voor en voor een ongetraind oog zal het zelfs nauwelijks zichtbaar zijn. (Ik kan zelf niet beweren of het niet gewoon aan mij ligt :) ).

DVDs kijken gebeurt via m'n Xbox 360 en geven een fantastisch beeld weer. Het toestel zal automatisch het beeld herschalen (576) bij een gewone DVD maar je moet al een cinefiel zijn om hierover te klagen. Voor HD-DVDs kan ik niets bevestigen daar ik zo'n toestel mis. Het geluid mag er ook best wezen. Geen fractie ruis merkbaar, zelfs niet als het geluid naar een hoger dan acceptabel niveau wordt getild.

• Xbox 360
  • Telenet Digibox

Heb jij ook een Panasonic Viera TH-42PV70?

Ik kan me daarbij aansluiten, aangezien ik de voorganger heb (TH-42PV60) die technisch hetzelfde is, alleen het design is iets anders (zilveren behuizing) Nog steeds geven dit soort tv's 'n superieur beeld tov. LCD tv's. Het zwartniveau is perfekt, evenals de scherpte. Het nadeel van dit soort tv's is dat 't nu echt pijnlijk duidelijk wordt hoe slecht de beeldkwaliteit is vd. zenders die in SD worden doorgegeven (zowel satelliet, als DVB-T/C) Wat dat betreft zit ik met smacht te wachten op HD. Gedownloade HD content ziet er iig fantastisch uit op deze Plasma, evenals m'n Xbox 360.
Wat is de resolutie dan? Omdat je wel 1080p verwerking noemt, maar zegt dat het geen fullHD is .
De schermresolutie is 1024x768. 1080p verwerking betekent gewoon dat hij in staat is om een 1080p signaal te accepteren en te verwerken en dus te scalen naar zijn native resolutie van 1024x768.

Ik snap deze opmerking van de reviewer wel niet goed :
Had hij dan liever 1:1 pixelmapping gehad met rondom zwarte banden ?! Het is nogal evident dat elke inkomende resolutie gewoon naar 1024x768 geschaald wordt om het scherm volledig te gebruiken of omgekeerd niet de helft van je beeld te verliezen (er is wel 2.5% overscan).
Hallo,

Hoe is het gesteld met reflectie bij daglicht van achter de kijker? Met andere woorden, hoe veel glanst het scherm en heb je er hinder van bij het kijken
Hallo

Ik ben erg blij met me nieuwe Panasonic dat vooraf.
Schitterend beeld met dvd.
Maar via de kabel krijg ik het niet goed.
Maakt niet uit of ik analoog of digitaal kijk het zuigt allebei.
Een soort van horizontale lijnen zitten er door het beeld waardoor het beeld niet scherp word.
Ik heb al zo'n betere zwarte coaxkabel geprobeerd zonder verschil.
Het zit um gewoon in het signaal anders zou het beeld van dvd toch ook slecht moeten zijn?
Ik maak gebruik van Casema digitaal met een Samsung decoder.
Wie kan me helpen ik vind het zo jammer?
Marco