Specificaties 3MP, 10x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot S1 IS Review

sandeman 19 april 2005, laatste update op 2 september 2008, 196 views

Canon PowerShot S1 IS

Pluspunten

• Superzoom
  • Image stabilizer
  • Goede filmpjes
  • Uitklap LCD-scherm
  • Goede batterijlevensduur

Minpunten

• Geen AF-licht
  • Relatief lage resolutie
  • Klein LCD scherm

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb deze camera sinds oktober '04 en hij bevalt erg goed. Een groot deel van de foto's op http://www.sandernijdam.nl/afrikareis/allefotos.html is met deze camera genomen. Door zijn goede zoom is hij vooral geschikt voor natuurfotografie. Als je geen superzoom nodig hebt, hebben de A80 en A95 vrijwel dezelfde features, maar meer megapixels. Een makkelijk punt is het ontbreken van een macro-mode. Om een macro-foto te maken hoef je alleen maar te focusseren op een nabij object en het gaat meteen goed. Ook de filmmode van de camera is erg goed, de 640*480 30fps filmpjes ogen goed, behalve in donkere omstandigheden, dan bevatten ze erg veel ruis. Als je filmpjes wil maken moet je wel een grote en snelle CF-kaart hebben, want ze vreten ruimte. Ik heb ook het onderwaterhuis van deze camera. wat ik in mei '05 uit ga testen.

Heb jij ook een Canon PowerShot S1 IS?